واتساپ

پرکاربردترین مواد شیمیایی در ایران

1403/01/09

 


مواد شیمیایی, یکی از محصولات استراتژیک برای هر کشوری می باشد زیرا که مواد شیمیایی در هر زمینه ای, از محصولات و جنگ افزار های نظامی گرفته تا صنایع غذایی و راه و ساختمان و غیره, دارای کاربرد هستند و کاربردشان نیز بسیار کلیدی می باشد, به طوری که نبودشان می تواند به اقتصاد, تغذیه و امنیت یک جامعه لطمه وارد نماید. در بین مواد شیمیایی, برخی دارای اهمیت بیشتری در کاربردهای صنعتی هستند و محصولات استراتژیک تری به حساب می آیند, زیرا که پیش ساز های مواد شیمیایی دیگر نیز می باشند. مواد شیمیایی دارای انواع مختلفی از دسته بندی های گوناگون می باشند که در هر دسته بندی, تعدادی از مواد، دارای اهمیت بیشتری می باشند؛ برای مثال حلال ها, اسید ها , باز ها (قلیاها) و گازهای مهم، از دسته بندی های با اهمیت مواد شیمیایی در صنایع مختلف می باشند که در این مقاله به مثال هایی از هر دسته می پردازیم.


10ماده شیمیایی پرکاربرد در ایران

 


1- اتانول


بعد از آب, اتانول یا اتیل الکل پرکاربرد ترین و مهم ترین حلال صنعتی و غیر صنعتی می باشد. این محصول در تمامی زمینه ها و صنایع مختلف دارای کاربرد است و نقش به سزایی در تولیدات صنایع مختلف دارد؛ در صنایعی که نیاز به یک حلال قطبی با قدرت حل کنندگی بالا احساس شود, اتانول می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد, زیرا که در کنار قدرت شیمیایی بالا, نسبت به سایر حلال های دیگر مانند متانول و ... از سمیت بسیار پایین تری برخوردار است و برای محیط زیست نیز خطر بالایی ندارد. اتانول مصرفی کشور ها یا به صورت صنعتی، در پتروشیمی ها و پالایشگاه ها به دست می آید و یا از طریق روش زیستی به صورت بیواتانول تولید می گردد. این محصول کاربردی به صورت خرد و عمده در فروشگاه اُشیم موجود می باشد. 

خرید پرکاربردترین مواد شیمیایی در ایران

 

جهت خرید حلال اتانول به صورت خرد و عمده بر روی لینک کلیک کنید.

 

2- استون 


می توان گفت استون (با نام آیوپاک پرونانون) یکی دیگر از حلال های پرمصرف و کاربردی در صنایع مختلف می باشد که از قدرت حل کنندگی بسیار بالایی برخوردار است و علاوه بر آن, مقادیر اضافه ی آن نیز به سرعت از محیط واکنش خارج می شود, زیرا دارای سرعت تبخیر بسیار بالایی می باشد. این حلال که زیر مجموعه ای از کتون ها می باشد, در صنعت چسب و رنگ و رزین از اهمیت ویژه ای برخوردار است و کاربرد های بسیاری دارا است. فروشگاه مواد شیمیایی اشیم نیز دسته بندی مهم موم ها و چسب ها را در سبد محصولات خود قرار داده است.

خرید انواع مواد شیمیایی و ارسال آن به سراسر کشور

 

3- اسید سولفوریک


به طور کلی اسید ها در صنایع بزرگ و کوچک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند, یکی از مهمترین اسیدها, اسید سولفوریک یا جوهر گوگرد می باشد, اسید سولفوریک کاربردهای بسیار گسترده ای دارد, اسیدی کردن محیط, اکسید نمودن ماده ی مورد نظر, پیش ساز سنتز سایر محصولات شیمیایی, کاتالیست و بسیاری دیگر از کاربردها از مزیت های این ماده می باشد. در برخی از صنایع مانند صنعت کود سازی, این اسید به صورت مستقیم برای تهیه انواع کود های سولفات دار استفاده می گردد و در برخی درگیر از صنایع, مانند صنایع سنتز نمک های سولفاتی, به صورت غیر مستقیم از آن بهره برده می شود. برخی از سولفات های مهم مانند سولفات آهن, سولفات کروم, سولفات کلسیم و ... با استفاده از این اسید سنتز می شوند و در فروشگاه مواد شیمیایی اوشیم موجود می باشد.

خرید اسید سولفوریک صنعتی و آزمایشگاهی در اشیم

 

خرید سولفوریک اسید صنعتی به صورت خرد و عمده در فروشگاه اشیم

 

 

4- اسید فسفریک


اسید فسفریک که آن را ارتوفسفریک اسید نیز می نامند, از دیگر اسیدهای پرکاربرد صنایع می باشد. این اسید به علت چند ظرفیتی بودن و وجود عنصر فسفر در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این اسید که به صورت حرارتی (خشک) و تر سنتز و تولید می گردد, در صنایع مختلف مانند تهیه شوینده ها, صنایع غذایی (در نوشایه های گاز دار), کشاورزی (جهت کود های فسفر دار و فسفات دار) دارای کاربرد می باشد. علاوه بر این موارد از این اسید جهت ساخت نمک های فسفات مانند دی آمونیوم فسفات و دی سدیم هیدروژن فسفات نیز استفاده می گردد. 

خرید اسیدفسفریک و کودهای فسفاته در فروشگاه مواد شیمیایی اشیم

 

خرید اسید فسفریک آزمایشگاهی و کشاورزی در فروشگاه مواد شیمیایی اشیم

 

5- اتیلن 


اتیلن یکی از هیدروکربن های مهم در صنایع می باشد که هم خود به صورت گازی و هم ترکیبات حاوی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند. از خود گاز اتیلن به دست آمده از محصولات نفتی, در صنایع لاستیک و پلاستیک سازی استفاده می گردد اما محصولات جانبی به دست آمده از آن کاربردهای بیشتری نیز دارا هستند. اتیلن‌ دی‌ آمین‌ تترااستیک اسید یکی از این محصولات جانبی است که در زمینه های پزشکی, شیرین سازی گازها, کروماتوگرافی و ... دارای کاربرد است و در سبد محصولات فروشگاه اُشیم نیز قرار دارد.

خرید انواع مواد شیمیایی جامد، مایع و گازی در بزرگترین فروشگاه مواد شیمیایی

 

6- کلر


یکی مواد شیمیایی گازی پر مصرف در ایران و جهان, گاز کلر می باشد که با وجود عین سمی و خطرناک بودن آن, بسیار مهم و دارای کاربرد می باشد. این گاز با رعایت شرایط ایمنی جهت گندزدایی در مکان های آبی مورد استفاده قرار می گیرد و هم چنین در ترکیبات مختلف جهت سفیدکنندگی و عامل اکسنده نیز به کار گرفته می شود. همچنین از این گاز به طور مستقیم و غیر مستقیم جهت سنتز انواع نمک های کلرید مانند کلرید منگنز, کلرید باریم, کلرید کلسیم و ... استفاده می شود که از نمک های مهم کلرید و موجود در فروشگاه اوشیم می باشد.

خرید انواع نمک های کلریدی در فروشگاه اشیم

 

7- نیتروژن


گاز نیتروژن به عنوان گازی بی اثر دارای کاربردهای گسترده ای در صنایع می باشد. از این گاز جهت دمیدن به محیط واکنش برای فراهم آوردن محیطی بدون هوا و اکسیژن استفاده می گردد, زیرا برخی از واکنش ها بایستی در شرایط بدون اکسیژن صورت گیرند. همچنین از این گاز در تهیه انواع مواد پیش ساز کود های نیتروژن دار و پلاستیک ها استفاده می گردد. در روش های قدیمی تر از این ماده جهت مواد نیترات دار مانند کلسیم نیترات, باریم نیترات و ... استفاده می شده است که امروزه این روش از کاربرد کمتری برخوردار است.

 

خرید انواع مواد شیمیایی گازی در سلندرهای مخصوص در فروشگاه اشیم

 

8- اکسیژن


وجود گاز اکسیژن و یا اکسیژن فشرده شده یکی از نیاز های اصلی در صنایعی است که نیازمند شعله هستند. به طور کلی ذخیره ی گاز اکسیژن به علت امکان انفجار دارای خطراتی است, اما با توجه به افزایش راندمان واکنش سوخت و افزایش تولیدات صنایع مختلف, از این عنصر شیمیایی بهره برده می شود. برای مثال در کوره های ذوب فلزات مختلف, یکی از مهم ترین نسبت ها, نسبت هوای ورودی و اکسیژن موجود در ورودی مشعل کوره می باشد که در میزان راندمان این صنایع نقش به سزایی را دارا می باشد.

خرید انواع گریدهای مواد شیمیایی در اشیم

 

9- آمونیاک


یکی دیگر از مواد شیمیایی که در صنایع مختلف از کاربرد بالایی برخوردار است, باز ها یا قلیا ها هستند. مواد بازی، خنثی کننده ی مواد اسیدی بوده و pH آنها بالای 7 می باشد و در برخی صنایع مانند مواد شوینده و بهداشتی دارای کاربرد هستند. یکی از این مواد قلیایی, آمونیاک می باشد که هم به صورت گازی و هم به صورت مایع دارای مصارف زیادی می باشد. این مصرف های آمونیاک می تواند به صورت مستقیم جهت بالا بردن pH محیط باشد و یا به صورت غیر مستقیم و برای سنتز و تولید سایر مواد شیمیایی به کار گرفته شود. برای مثال از این ماده در تهیه کود های شیمیایی نیتروژن دار به وفور استفاده می گردد و یا برای تهیه ی مواد شیمایی آمونیوم دار مانند دی آمونیوم فسفات ، آمونیوم کرومات ، آمونیوم بی کربنات و ... از این ماده شیمیایی ارزشمند استفاده می شود.

خرید بهترین نوع آمونیاک، مناسب آزمایشگاه و کشاورزی

 

10- هیدروکسید سدیم


سدیم هیدروکسید یا سود سوزآور از دیگر باز ها یا قلیاهای مهم و پرکاربرد صنایع می باشد. کلسیم هیدروکسید (پتاس) نیز دارای کاربرد بسیار زیادی است اما سود سوزآور همواره کاربردهای بیشتری را نسبت به پتاس داشته است. هیدروکسید سدیم دارای کاربردهای گسترده ای در کاغذ سازی, تولید ابریشم سنتزی, رنگ و رزین, صابون سازی و مواد شوینده و غیره داراست و در ساخت برخی مواد شیمیایی دیگر مانند آلژینات سدیم نیز دارای کاربرد است.

 

خرید سود به صورت گرانول و پرک در فروشگاه اشیم

 

خرید سدیم هیدروکسید سود سوزآور به صورت گرانول و پرک در اندازه های متفاوت در فروشگاه مواد شیمیایی اشیم

 

لازم به ذکر است که مواد شیمیایی یاد شده در این مقاله, علاوه بر کاربردهای صنعتی زیادی که دارا هستند, در زمینه های دیگر مانند تحقیقات و پژوهش های آزمایشگاهی نیز دارای کاربرد هستند و حتی در برخی از مشاغل نه چندان بزرگ نیز از این مواد شیمیایی استفاده می شود که فروشگاه اُشیم مواد شیمیایی مشخص شده را به صورت خرد و عمده در اختیار خریداران محترم قرار می دهد.


ایمنی مواد شیمیایی


در تمامی موارد گفته شده در این مقاله و به صورت کلی در تمامی زمینه هایی که با مواد شیمیایی کار می شود, رعایت نمودن اصول ایمنی از مهمترین نکات می باشد. زیرا که بیشتر نکات ایمنی مربوط به موادی که در اینجا نام برده شد, مربوط به آتش گیری, مسمومیت های شدید و سوختگی های پوستی می باشد و عدم رعایت نکات ایمنی سبب خسارت های جبران ناپذیر می گردد.

خرید بهترین و کامل ترین مجموعه مواد شیمیایی در فروشگاه اشیم


در نهایت به عنوان نتیجه گیری می توان گفت که امروزه مواد شیمیایی نقش بسیار مهمی در صنایع مختلف پیدا نموده اند, به نحوی که برخی مواد شیمیایی، حائز اهمیت استراتژیک شده اند و برای برخی از صنایع، بسیار مهم و حیاتی می باشند و برای برخی از کشور ها نشانه ی قدرتمند هستند. در این مقاله به برخی از این مواد شیمیایی که اهمیت بیشتری نسبت به سایرین داشتند اشاراتی شد, اما بسیاری دیگر از مواد شیمیایی پرکاربرد نیز وجود دارند که در مقالات دیگری به آنها پرداخته خواهد شد.

 

خرید مواد شیمیایی از فروشگاه مواد شیمیایی اشیم

 

فروشگاه مواد شیمیایی اشیم همواره سعی نموده است تا بیشترین تنوع محصولات را با بالاترین کیفیت در فروشگاه خود موجود نماید. در همین راستا، انواع مواد شیمیایی ذکر شده در بالا و بسیاری دیگر از مواد شیمیایی را در گریدهای مختلف به صورت خرد و عمده عرضه می دارد. جهت خرید انواع مواد شیمیایی آزمایشگاهی، صنعتی، دارویی، غذایی و غیره، می توانید علاوه بر ثبت سفارش در سایت، از طریق راه های ارتباطی دیگر نیز با تیم فروش اشیم در تماس باشید. 

مقالات مرتبط مشاهده سایر مقالات arrow-left

MSDS چیست؟

برگه ی ایمنی مواد شیمیایی (MSDS یا SDS)
 مجموعه اطلاعات ارزشمند که با نام های "برگه داده های ایمنی" (SDS)، "برگه داده ایمنی مواد" (MSDS) و "برگه داده ایمنی محصول" (PSDS)  شناخته می شود مجموعه داده هایی است که ...

آب اکسیژنه چیست؟

هیدروژن پراکسید که در بین عموم به نام آب اکسیژنه شناخته می شود یکی از پرکاربرد ترین مواد شیمیایی است که در کنار کاربردهایش دارای خطراتی نیز می باشد اما به دلیل کارایی بالا ...

تولیدکننده موادشیمیایی

در این مقاله به 10 شرکت بزرگ و قابل اعتماد در زمینه فروش مواد شیمیایی اشاره خواهیم کرد تا با خیال راحت تر اقدام به خرید مواد شیمیایی نمایید. در ادامه نیزشرکت های مشهور تولید کننده و عرضه کننده مواد شیمیایی در جهان را با هم بررسی می کنیم.

انواع و کاربرد موادشیمیایی

تمامی مواد موجود در اطراف ما مواد شیمیایی می باشند. از وسایل ساخته ی دست بشر تا مواد طبیعی در هر حالتی که باشند جز مواد شیمیایی به حساب می آیند. این مواد شیمیایی می توانند به صورت عنصر باشند و یا می توانند به صورت ترکیب ظاهر شوند. عنصر ماده ای است که از ذرات تشکیل دهنده ی یکسانی به دست آمده است؛ این ذرات تشکیل دهنده می تواند اتم ها و یا مولکول های یکسان باشند, اما بسیاری از عناصر طبیعی دارای پایداری نیستند و به سرعت با سایر عناصر واکنش داده و ترکیب ها را می سازند. در این مقاله به انواع و کاربردهای مواد شیمیایی پرداخته شده است.

اسید باتری چیست؟

باتری ها همواره نقش بسیار زیادی در زندگی انسان ها داشته اند و با اختراع آنها تحول بزرگی در زندگی انسان ها شکل گرفته است. یکی از ارکان اصلی باتری ها، اسیدهای موحود در آنها می باشد که در این مقاله به آن پرداخته شده است. در این مقاله به سوالات زیادی در خصوص اسید باتری پاسخ  و به طور کامل با اسید باتری و کاربردهای آن پرداخته شده است.

arrow-left
arrow-left