واتساپ

لیست انواع مواد شیمیایی و دسته بندی مواد شیمیایی

1403/01/30

لیست انواع مواد شیمیایی 


تقریبا می توان گفت تمام مواد موجود در اطراف ما مواد شیمیایی هستند که یا به صورت طبیعی و یا به صورت مصنوعی (سنتزی) تهیه شده اند. این مواد می تواند به صورت جامد باشند ( مانند انواع پلاستیک ها, لاستیک ها, نمک ها و غیره) , به صورت مایع وجود داشته باشند ( مانند انواع حلال ها, دارو های مایع و ...) و یا به صورت گاز باشند ( مانند انواع گازهای تنفسی و تزئینی در بادکنک ها). به هر صورت, خواه یا نا خواه تمامی زندگی ما گره خورده با مواد شیمیایی است و در برخی مشاغل و رشته های دانشگاهی این ارتباط بیشتر نیز می شود. برای مثال در رشته هایی هم چون علوم آزمایشگاهی و شیمی این ارتباط بین افراد و مواد شیمیایی چندین برابر شده و به صورت تخصصی تر در می آید.

خرید انواع مواد شیمیایی از فروشگاه اشیم

 

انواع دسته بندی مواد شیمیایی


درست است که مواد شیمیایی را به صورت کلی به سه حالت جامد, مایع و گاز دسته بندی می کنیم (پلاسما و سایر حالت های مدرن در نظر گرفته نشده است) اما این دسته بندی در کار های تخصصی تر و در زمینه های مختلف دارای کاربرد زیادی نمی باشد و متخصصان هر رشته برای سهولت کار خود نیاز به دسته بندی های جزئی تر و تخصصی تری می باشند. دسته بندی تخصصی مواد شیمیایی بستگی به محل مصرف آنها دارد, این دسته بندی می تواند در یک آزمایشگاه طبی متفاوت با یک آزمایشگاه شیمیایی باشد و یا در یک فروشگاه مواد شیمیایی متفاوت با دیگری باشد که این امر کاملا طبیعی است. برای مثال اگر به دسته بندی فروشگاه آنلاین مواد شیمیایی اُشیم نگاهی بیاندازید و آن را با دسته بندی فروشگاه دیگری مقایسه کنید قطعا تفاوت هایی خواهید دید که نشان دهنده ی آن است که هر کدام بر روی چه موادی تخصص و تاکید بیشتری دارند.

خرید انواع مواد شیمیایی به صورت خرد و عمده در فروشگاه اشیم

 


انواع دسته بندی و لیست مواد شیمیایی فروشگاه اُشیم


فروشگاه مواد شیمیایی اُشیم سعی نموده است تا بررسی نیاز بازار و نیازسنجی از مشتریان و خریداران مواد شیمیایی، تعداد قابل قبولی از مواد شیمیایی پرکاربرد را در سبد محصولات خود قرار داده تا همگان از این محصولات خریداری و استفاده نمایند.
فروشگاه آنلاین مواد شیمیایی اوشیم این مواد شیمیایی را در 10 دسته، طبقه بندی نموده است که این مواد و دسته ها به شرح زیر می باشد:


1-پلاستیسایزر ها


پلاستی ‌سایزر (plasticizer) ماده ای شیمیایی است که به مجموعه ای اضافه می ‌شود تا به آن ترکیب نرمی و انعطاف ‌پذیرتری القا نماید و پلاستیسیته آن را افزایش داده و ویسکوزیته اش را کم نماید.

 

خرید انواع پلاستیسایزر در فروشگاه مواد شیمیایی اشیم

 

2-افزودنی ها


افزودنی ها در صنایع مختلف دارای کاربردهای بسیار زیادی می باشند و در مقادیری کم استفاده می شوند, اما بدون آنها بسیاری از خصلت های محصول نهایی ظاهر نمی شود. این مواد می توانند نمک های فلزی, مواد طبیعی و یا هر نوع ماده ی شیمیایی دیگری باشند که در ادامه به افزودنی های موجود در فروشگاه مواد شیمیایی اُشیم می پردازیم.

خرید انواع افزودنی های شیمیایی در فروشگاه مواد شیمیایی اشیم

 


3-رزین ها


رزین های سنتزی جز مواد شیمیایی امروزی تر و مدرن تر به حساب می آیند و کاربردهای مدرن تری نیز دارند. برای مثال کاربردهایی نظیر ساخت وسایل تزئینی از مهمترین استفاده های رزین های اپوکسی می باشد. 

 

فروش انواع رزین های اپوکسی اوشیم

 

 

خرید رزین اپوکسی کومهو غلیظ از در فروشگاه اشیم

 


4-پلیمرها


پلیمر ماده ای شیمیایی است که از مولکول ها یا واحد های بسیار بزرگ و یا در اصطلاح مولکول های ماکرو تشکیل شده است و به صورت کلی از تکرار این واحد ها به وجود می آید . پلیمر ها و مشتقات آنها کاربرد های بسیاری را از خود به نمایش می گذارند.

خرید انواع پلیمرها به صورت خرد و عمده اوشیم

 

5-حلال ها


حلال ها جز جدایی ناپذیر اکثر واکنش های شیمیایی هستند که بستری را جهت برخورد مواد شیمیایی با یکدیگر و رخ دادن واکنش بین آنها را فراهم می نمایند.

 

خرید حلال دی کلرومتان در گریدهای آزمایشگاهی و صنعتی در فروشگاه اشیم

 

6-روغن ها


روغن ها دسته ای از مواد با خاصیت غیرقطبی می باشند که طیف وسیعی از کاربردها , از مصارف خوراکی تا مصارف صنعتی را شامل می شوند.

خرید انواع روغن های سیلیکون در فروشگاه اوشیم

 

خرید روغن سیلیکون با ویسکوزته های متفاوت در فروشگاه مواد شیمیایی اشیم

 


7-مواد شیمیایی پودری

بسیاری از مواد شیمیایی موجود در آزمایشگاه ها و مواد شیمیایی خریداری شده در بازارهای مواد شیمیایی، مواد شیمیایی پودری یا نمکی می باشند. لازم به ذکر است که مواد شیمیایی پودری، همگی نمک نیستند و این اشتباه رایجی است که در بسیاری از موارد رعایت نمی شود. اما شایان ذکر است که نمک ها عمده این دسته مواد را شامل می شوند. از نمک های فلزات واسطه، مانند نمک های سولفاتی مس و آهن، نمک های نیتراتی منگنز و وانادیم گرفته تا نمک های فلزات اصلی مانند سدیم کلرید و آلومینیوم اکسید، همگی در زیر مجموعه همین دسته از مواد شیمیایی قرار می گیرند. فروشگاه مواد شیمیایی اشیم نیز همواره سعی نموده است تا بیشترین تنوع ممکن را در زمینه مواد شیمیایی پودری به ارمغان آورد. همچنین انواع گریدهای مختلف از این مواد را نیز فراهم آورد. 

فروش مواد پودری و نمکی شیمیایی اوشیم

جهت خرید نمک کلسیم پروپیونات با گریدهای آزمایشگاهی ، صنعتی و غیره کلیک کنید


8- ترکیبات سیلیکونی


ترکیبات سیلیکونی ترکیباتی هستند که عنصر سیلیکون, عنصر اصلی سازنده ی آنهاست, اما نبایستی با نمک ها و کمپلکس های سیلیکونی اشتباه گرفته شوند. ترکیبات سیلیکونی معمولا به شکل خمیر و روغن دیده می شوند و کاربردهای مهمی در صنایع مختلف دارا هستند.

فروش انواع سیلیکون اوشیم

 

بهترین و با کیفیت ترین سیلیکون قالب گیری RTV2 در بزرگترین فروشگاه مواد شیمیایی

 

9- چسب و موم


چسب ها و موم ها از دیرباز کاربردهای بسیاری در بین انسان ها داشته اند و روز به روز نیز این مصرف بیشتر و بیشتر می شود. چسب ها در ابتدا به صورت طبیعی از گیاهان به دست می آمده است و صرفا برای چسباندن مستقیم دو شی به کار می رفته است, اما امروزه اکثر چسب ها به صورت صنعتی تولید و سنتز می شود و کاربردهای گسترده ای همراه با سایر مواد شیمیایی پیدا نموده اند. موم ها نیز  در گذشته کاملا به صورت طبیعی یه دست می آمدند, اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی آنها را نیز می توان به صورت سنتزی تهیه نمود.

 

فروش موم عسل (بیزوکس) اوشیم

 

10- سایر


برخی از مواد شیمیایی در دسته بندی فروشگاه اوشیم در هیچ یک از دسته بندی ها قرار نگرفته و تحت عنوان "سایر" طبقه بندی شده است که به شرح زیر می باشد.

 

خرید بهترین کربن فعال اوشیم

خرید با کیفیت ترین کربن اکتیو یا کربن فعال در فروشگاه اشیم

 

همانطور که ملاحظه فرمودید فروشگاه اوشیم توانسته است تا با فراهم نمودن طیف گسترده ای از مواد شیمیایی در فروشگاه خود، به بیشتر نیاز بازار در این حوزه پاسخگو باشد. این نیاز ها در هر زمینه ای, از مسائل تحقیقاتی و آزمایشگاهی گرفته تا ساخت وسایل تزئینی و صنعتی و در هر مقداری که باشد می تواند توسط تیم اُشیم به آن پاسخ داده شود. تمامی محصولات ذکر شده در این مقاله هم به صورت خرد و هم به صورت عمده, آماده ی تحویل به مشتریان و خریداران گرامی می باشد. لازم به ذکر است که فروشگاه اُشیم همواره در حال به روز رسانی و افزایش مواد شیمیایی موجود خود می باشد.

 

خرید انواع مواد شیمیایی در فروشگاه مواد شیمیایی اشیم

فروشگاه مواد شیمیایی اشیم، به عنوان یکی از بزرگترین فروشگاه های مواد شیمیایی آنلاین، همواره سعی نموده است تا خرید مواد شیمیایی را آسان سازی نموده تا مشتریان و مصرف کنندگان گرامی در سریع ترین زمان ممکن، بتوانند خرید مواد شیمیایی خود را انجام دهند. در همین راستا جهت خرید انواع مواد شیمیایی به صورت خرد و یا عمده، علاوه بر ثبت سفارش آنلاین در سایت فروشگاه، می توانید از طریق راه های ارتباطی دیگر نیز با تیم فروش اشیم در تماس بوده و ازسفارش خرید خود را نهایی سازید.

مقالات مرتبط مشاهده سایر مقالات arrow-left

MSDS چیست؟

برگه ی ایمنی مواد شیمیایی (MSDS یا SDS)
 مجموعه اطلاعات ارزشمند که با نام های "برگه داده های ایمنی" (SDS)، "برگه داده ایمنی مواد" (MSDS) و "برگه داده ایمنی محصول" (PSDS)  شناخته می شود مجموعه داده هایی است که ...

آب اکسیژنه چیست؟

هیدروژن پراکسید که در بین عموم به نام آب اکسیژنه شناخته می شود یکی از پرکاربرد ترین مواد شیمیایی است که در کنار کاربردهایش دارای خطراتی نیز می باشد اما به دلیل کارایی بالا ...

تولیدکننده موادشیمیایی

در این مقاله به 10 شرکت بزرگ و قابل اعتماد در زمینه فروش مواد شیمیایی اشاره خواهیم کرد تا با خیال راحت تر اقدام به خرید مواد شیمیایی نمایید. در ادامه نیزشرکت های مشهور تولید کننده و عرضه کننده مواد شیمیایی در جهان را با هم بررسی می کنیم.

انواع و کاربرد موادشیمیایی

تمامی مواد موجود در اطراف ما مواد شیمیایی می باشند. از وسایل ساخته ی دست بشر تا مواد طبیعی در هر حالتی که باشند جز مواد شیمیایی به حساب می آیند. این مواد شیمیایی می توانند به صورت عنصر باشند و یا می توانند به صورت ترکیب ظاهر شوند. عنصر ماده ای است که از ذرات تشکیل دهنده ی یکسانی به دست آمده است؛ این ذرات تشکیل دهنده می تواند اتم ها و یا مولکول های یکسان باشند, اما بسیاری از عناصر طبیعی دارای پایداری نیستند و به سرعت با سایر عناصر واکنش داده و ترکیب ها را می سازند. در این مقاله به انواع و کاربردهای مواد شیمیایی پرداخته شده است.

اسید باتری چیست؟

باتری ها همواره نقش بسیار زیادی در زندگی انسان ها داشته اند و با اختراع آنها تحول بزرگی در زندگی انسان ها شکل گرفته است. یکی از ارکان اصلی باتری ها، اسیدهای موحود در آنها می باشد که در این مقاله به آن پرداخته شده است. در این مقاله به سوالات زیادی در خصوص اسید باتری پاسخ  و به طور کامل با اسید باتری و کاربردهای آن پرداخته شده است.

arrow-left
arrow-left