واتساپ

خطرناک ترین مواد شیمیایی کشنده جهان

1403/01/30

 

شیمیست ها و افرادی که با مواد شیمیایی سر و کار دارند، میدانند که همه مواد شیمیایی به جز آب و اتانول در زمره مواد خطرناک قرار می گیرند و نبایستی مورد بلع, استنشاق, تماس پوستی و چشمی و ... قرار گیرند. اما در بین مواد شیمیایی, موادی هستند که نسبت به سایرین از سمیت و کشندگی بیشتری برخوردار هستند که در این مقاله, فروشگاه مواد شیمیایی اُشیم به این دسته از مواد شیمیایی خواهد پرداخت. 

 

خرید انواع مواد شیمیایی در فروشگاه مواد شیمیایی اشیم

 

چه موادی، خطرناک به حساب می آیند؟

 

اُشیم در این مقاله سعی نموده است تا مواد خطرناک ذکر شده در منابع مختلف را در این مقاله به صورت یکجا جمع نماید, اما قبل از پرداختن به خطرناک ترین مواد شیمیایی, به تعریف ماده خطرناک می پردازیم.
 به صورت کلی یک ماده شیمیایی بسیار خطرناک، ماده ای است که توسط اداره ایمنی و بهداشت شغلی آمریکا به عنوان ماده ای طبقه بندی شده است که هم سمی و هم دارای واکنش پذیر بسیا بالایی بوده و در صورت آزاد شدن , می تواند به انسان و محیط زیست آسیب های زیادی برساند. مواد شیمیایی بسیار خطرناک ممکن است مستقیما سبب مرگ انسان نشوند, ولی باعث سرطان، نقایص مادرزادی، ایجاد آسیب ژنتیکی، سقط جنین و غیره شوند، ولی میتوانند در مقادیر کم هم سبب مرگ و میر گردند.

 

خرید انواع مواد شیمیایی آزمایشگاهی در فروشگاه اشیم

 

10 ماده شیمیایی بسیار خطرناک در فهرست اداره ایمنی و بهداشت آمریکا

 

1- کربن مونوکسید (CO)

 

همانطور که می دانید, کربن مونوکسید, گازی بی رنگ و بدون بو می باشد که سالانه جان بسیاری از افراد را می گیرد. این گاز سمی به سرعت وارد خون شده و خود را جایگزین اکسیژن محلول در خون می نماید و سبب خفگی و مرگ افراد می شود.

 

خرید انواع محصولات کربونیلی در اشیم

 

2- آرسین

 

آرسین یک ترکیب معدنی با فرمول شیمیایی AsH3 به حساب می آید. این گاز قابل اشتعال، پیروفوریک و بسیار سمی و یکی از ساده ترین ترکیبات آرسنیک می باشد. علیرغم آنکه آرسین کشنده است، اما کاربردهایی در صنعت نیمه هادی و سنتز ترکیبات آلی دارد.

 

خرید خرده و عمده محصولات شیمیایی آمونیاکی

 

3- بیس (کلرومتیل) اتر

 

بیس (کلرومتیل) اتر یک ترکیب آلی می باشد که مایعی بی رنگ با بوی خفه کننده و بسیار نامطبوع است و یکی از اترهای کلروآلکیل می باشد. بیس (کلرومتیل) اتر زمانی در مقیاس وسیع تولید می‌ شده است، اما با مشخص شدن سرطان ‌زایی آن, تولیدش متوقف شده است.

 

عرضه مستقیم و بدون واسطه مواد شیمیایی در اشیم

 

4- کربونیل کلرید

 

کربونیل کلرید یا فسژن، یک ترکیب آلی با فرمول شیمیایی COCl2 است. این ترکیب یک گاز سمی و بی رنگ است و در غلظت های پایین، بوی کپک آلود آن شبیه بوی یونجه یا علف تازه می باشد. فسژن یک ترکیب صنعتی با ارزش و مهم به ویژه در تولید و ساخت پیش سازهای پلی یورتانی و پلاستیک های پلی کربناتی است.

 

عرضه عمده انواع مواد شیمیایی دارویی در اشیم

 

5- سیانوریک فلوئورید

 

فلوراید سیانوریک که با نام آیوپاک 2،4،6-تری فلوئورو-1،3،5-تریازین شناخته می شود، یک ترکیب با فرمول شیمیایی 3(CNF) است. این ماده شیمیایی یک مایع بی رنگ می باشد.

 

موادشیمیایی کشنده سیانوریک فلوئورید

 

6- دی بوران

 

دی بوران ترکیب شیمیایی متشکل از بور و هیدروژن با فرمول شیمیایی B2H6 است. این ماده، گازی سمی، فرار، بی رنگ و پیروفوریک با بوی شیرین است. 

 

خرید انواع بوران ها در اشیم

 

7- اتیلن فلوئورید

 

2-فلورواتانول یا اتیلن فلوئورید ترکیبی آلی با فرمول شیمیایی CH2FCH2OH است. این ترکیب شیمیایی مایعی بی رنگ و یکی از ساده ترین الکل های فلوئوردار پایدار است. 

 

عرضه مستقیم اتیلن فلوئورید در اشیم

 

8- کتن

 

کِتِن یک ترکیب آلی به شکل R'R″C=C=O می باشد، که در آن R" و R' دو گروه شیمیایی تک ظرفیتی هستند. 

 

عرضه انواع مواد شیمیایی آلیفاتیک در اشیم

 

9- متاکریلویلوکسی اتیل ایزوسیانات

 

متاکریلویلوکسی اتیل ایزوسیانات یک مایع بسیار سمی و کشنده است که در صورت استنشاق، جذب از طریق پوست یا مصرف خوراکی می تواند سبب مرگ شود. 

 

خرید آسان مواد شیمیایی در اشیم

 

10- متیل فلوئورو استات

 

متیل فلوئورواستات یک متیل استر بسیار سمی از اسید فلورواستیک می باشد. این ترکیب شیمیایی، مایعی بی رنگ و بی بو است. 

 

ارسال انواع مواد شیمیایی به سراسر کشور توسط اشیم

 

10 ماده خطرناک بر اساس طبقه بندی MSDS و IDLH


(این لیست فاقد رتبه بندی است)


اکسیژن فلوئورید


دی فلوراید اکسیژن یک ترکیب با فرمول شیمیایی OF2 است ویک اکسید کننده بسیار قوی است.

 

اکسیژن فلوئورید و دیگر مواد شیمیایی در اشیم

 

هیدروژن سلنید

 

سلنید هیدروژن یک ترکیب معدنی با فرمول شیمیایی H2Se می باشد. H2Se یک گاز بی رنگ و قابل اشتعال در شرایط استاندارد است که یکی از سمی ترین ترکیبات سلنیوم است که بوی بسیار تحریک کننده ای شبیه بوی ترب پوسیده یا «نشت گاز» دارد، اما در غلظت های بالاتر بوی تخم مرغ فاسد می دهد.

 

 

هیدروژن سلنید به صورت خرده و عمده در اشیم

 

دی سولفور دکافلوئورید

 

دی سولفور دکافلوراید(S2F10)  یک ترکیب شیمیایی بسیار سمی است و سمیت آن چهار برابر فسژن است.

 

عرضه انواع مواد شیمیایی سولفیدی در اشیم

 

سلنیوم هگزافلوئورید

 

هگزا فلوراید سلنیوم یک ترکیب معدنی با فرمول شیمیایی SeF6 است که گازی بی رنگ و بسیار سمی است.

 

سلنیوم هگزافلوئورید و دیگر موادشیمیایی در اشیم

 

دی آزومتان

 

دیازومتان ترکیب شیمیایی CH2N2 می باشد که ساده ترین دیازو است و در شکل خالص، یک گاز زرد رنگ انفجاری بسیار حساس است.

 

انواع مواد آروماتیک در اشیم

 

فوسژن (فسژن)

 

در قسمت قبل و در قسمت کربونیل کلرید توضیح داده شده است.

 

خرید اسید فسفریک به صورت خرده و عمده در اشیم


آرسین

 

در قسمت قبل توضیح داده شده است.


آرسینیک پنتافلوئورید


پنتافلوراید آرسنیک یک ترکیب شیمیایی از آرسنیک و فلوئور می باشد که گازی سمی و بی رنگ است و حالت اکسیداسیون آرسنیک در آن 5+ می باشد.

 

ارائه انواع مواد شیمیایی با کیفیت بالا در اشیم

 

استیبین


استیبین یک ترکیب شیمیایی با فرمول SbH3 است. این گاز بی رنگ، هیدرید کووالانسی اصلی آنتیموان و آنالوگ یا مشابه آمونیاک است.

 

 

عرضه انواع محصولات شیمیایی آرایشی و بهداشتی در اشیم

 

تترا اتیل پیروفسفات

 

تترااتیل پیروفسفات با نام اختصاری TEPP یک ترکیب ارگانوفسفره می باشد که روغنی بی رنگ است و در دمای اتاق جامد می شود. 

 

تترا اتیل پیروفسفات در اشیم

 

ایمنی در کار با خطرناک ترین مواد شیمیایی

 

همواره رعایت کردن اصول ایمنی در مواجهه با مواد شیمیایی خطرناک و کشنده سبب مصون ماندن در برابر خطر این مواد شیمیایی می شود. استفاده از عینک و دستکش ایمنی, استفاده از ماسک فیلتردار و مناسب, کار کردن در زیر هود یا هواکش های قوی و در کل استفاده از پوششی مناسب در هنگام کار با مواد شیمیایی خطرناک, جان و سلامتی آزمایشگر را همواره مورد مصونیت قرار می دهد و در غیر اینصورت, کار با این مواد شیمیایی پر خطر می تواند آسیب های جبران ناپذیری را برای فرد داشته باشد.

 

انواع مواد شیمیایی ایمنی در اشیم

 

فروشگاه مواد شیمیایی اُشیم امیدروار است که از این مقاله رضایت کامل را داشته باشید و همواره در برابر خطرات مختلف, از جمله مواد شیمیایی پرخطر مصون بمانید. جهت خرید انواع مواد شیمیایی مختلف با گریدهای گوناگون می توانید علاوه بر سایت فروشگاه ، از طریق سایر راه های ارتباطی نیز با تیم اشیم در تماس باشید.

مقالات مرتبط مشاهده سایر مقالات arrow-left

MSDS چیست؟

برگه ی ایمنی مواد شیمیایی (MSDS یا SDS)
 مجموعه اطلاعات ارزشمند که با نام های "برگه داده های ایمنی" (SDS)، "برگه داده ایمنی مواد" (MSDS) و "برگه داده ایمنی محصول" (PSDS)  شناخته می شود مجموعه داده هایی است که ...

آب اکسیژنه چیست؟

هیدروژن پراکسید که در بین عموم به نام آب اکسیژنه شناخته می شود یکی از پرکاربرد ترین مواد شیمیایی است که در کنار کاربردهایش دارای خطراتی نیز می باشد اما به دلیل کارایی بالا ...

تولیدکننده موادشیمیایی

در این مقاله به 10 شرکت بزرگ و قابل اعتماد در زمینه فروش مواد شیمیایی اشاره خواهیم کرد تا با خیال راحت تر اقدام به خرید مواد شیمیایی نمایید. در ادامه نیزشرکت های مشهور تولید کننده و عرضه کننده مواد شیمیایی در جهان را با هم بررسی می کنیم.

انواع و کاربرد موادشیمیایی

تمامی مواد موجود در اطراف ما مواد شیمیایی می باشند. از وسایل ساخته ی دست بشر تا مواد طبیعی در هر حالتی که باشند جز مواد شیمیایی به حساب می آیند. این مواد شیمیایی می توانند به صورت عنصر باشند و یا می توانند به صورت ترکیب ظاهر شوند. عنصر ماده ای است که از ذرات تشکیل دهنده ی یکسانی به دست آمده است؛ این ذرات تشکیل دهنده می تواند اتم ها و یا مولکول های یکسان باشند, اما بسیاری از عناصر طبیعی دارای پایداری نیستند و به سرعت با سایر عناصر واکنش داده و ترکیب ها را می سازند. در این مقاله به انواع و کاربردهای مواد شیمیایی پرداخته شده است.

اسید باتری چیست؟

باتری ها همواره نقش بسیار زیادی در زندگی انسان ها داشته اند و با اختراع آنها تحول بزرگی در زندگی انسان ها شکل گرفته است. یکی از ارکان اصلی باتری ها، اسیدهای موحود در آنها می باشد که در این مقاله به آن پرداخته شده است. در این مقاله به سوالات زیادی در خصوص اسید باتری پاسخ  و به طور کامل با اسید باتری و کاربردهای آن پرداخته شده است.

arrow-left
arrow-left