واتساپ

نوشابه، این اسید خوراکی!

1403/01/28

 

 نوشابه 

 

نوشابه نوشیدنی ‌ای است که معمولاً حاوی آب (اغلب به صورت گازدار)، شیرین‌کننده و طعم‌ دهنده طبیعی و یا مصنوعی است. شیرین کننده نوشابه ممکن است شکر، شربت ذرت با فروکتوز بالا، آب میوه، جایگزین شکر استویا (در مورد نوشیدنی های رژیمی) یا ترکیبی از این موارد باشد. نوشابه‌ های گازدار ممکن است حاوی کافئین، رنگ‌ های مختلف، مواد نگهدارنده و یا مواد دیگری مانند اسانس ها باشند. (می توانید مقاله مربوط به استویا را د رسایت فروشگاه مواد شیمایی اُشیم مطالعه بفرمایید.)

 

خرید انواع مواد شیمیایی خوراکی در اشیم

 

 تاریخچه نوشابه

 

منشأ نوشابه ‌ها در توسعه نوشیدنی‌ های با طعم میوه قرار دارد. در خاورمیانه و در قرون وسطی، انواع نوشیدنی‌ های غیرالکلی با طعم میوه مانند انواع شربت ها به طور گسترده مصرف می ‌شده است و اغلب با موادی مانند شکر، شربت و عسل شیرین می ‌شده اند. سایر ترکیبات این نوشیدنی های رایج نیز شامل لیمو، سیب، انار، تمرهندی، عناب، سماق، مشک، نعناع و یخ بوده اند که به عنوان اسانس یا طعم هنده به نوشیدنی ها اضافه می شده اند. نوشیدنی های خاورمیانه بعداً در اروپا و در قرون وسطی رایج شدند و سبب شکل گیری نوشابه های امروزی گردیدند. 

 

خرید انواع مواد شیمیایی دارویی در اشیم

 

 نوشابه ها چطور گازدار می شوند؟

 

نوشابه های گازدار نوشیدنی هایی هستند که حاوی دی اکسید کربن محلول در آب می باشند که سبب گاز دار شدن نوشیدنی می شود. انحلال گاز CO2 در یک مایع باعث گازدار شدن آن مایع می شود. دی اکسید کربن فقط در آب به طور ضعیف حل می شود، بنابراین با آزاد شدن فشار به گاز تبدیل می شود. این فرآیند معمولاً شامل تزریق دی اکسید کربن تحت فشار بالا است. هنگامی که فشار برداشته می شود، دی اکسید کربن از محلول به صورت حباب های کوچک آزاد می شود که باعث جوشان یا گازدار شدن محلول می شود. نوشابه های گازدار از مخلوط شدن شربت طعم دار سرد با آب گازدار سرد تهیه می شوند. (زیرا هرچه محیط سرد تر باشد, گاز بیشتری در آن حل می شود!)

 

خرید انواع اسیدهای خوراکی در اشیم

 

 نوشابه حاوی چه موادی است؟

 

نوشابه ها از ترکیب شدن مواد طبیعی یا مصنوعی خشک و یا مواد تازه با آب تهیه می شوند. تولید نوشابه را می توان در کارخانه یا حتی در خانه انجام داد. نوشابه های گازدار را می توان با مخلوط کردن شربت یا مواد خشک با آب گازدار یا تخمیر لاکتوز در خانه تهیه کرد. شربت ها به صورت تجاری توسط شرکت هایی فروخته می شوند. آب گازدار با استفاده از سودا یا سیستم کربناته خانگی یا با ریختن یخ خشک در آب ساخته می شود. دی اکسید کربن با درجه غذایی، که برای نوشیدنی های گازدار استفاده می شود، اغلب از گیاهان آمونیاکی به دست می آید. نوشیدنی هایی مانند زنجبیل و ماءالشعیر اغلب با استفاده از یک مخمر ساخته می شوند تا کربناته شوند.

 

عرضه مستقیم انواع مواد شیمیایی خوراکی در اشیم

 

 الکل در نوشابه های غیر الکلی!

 

برخی از نوشابه ها حاوی مقادیری بسیار اندک اما قابل اندازه گیری از الکل هستند. در برخی از روش های تولید قدیمی، این الکل نتیجه تخمیر طبیعی است که برای ساخت کربنات استفاده می شود. نوشیدنی های مدرن دی اکسید کربن را برای کربناته کردن معرفی می کنند، اما برخی گمانه زنی ها وجود دارد که الکل ممکن است از تخمیر قندها در یک محیط غیر استریل ایجاد شود. مقدار کمی الکل در برخی از نوشابه‌ های غیرالکلی معرفی می ‌شود که از الکل در تهیه عصاره‌ های طعم ‌دهنده مانند عصاره وانیل استفاده می ‌شود.

 

خرید انواع مواد شیمیایی خوراکی در فروشگاه مواد شیمیایی اشیم

 

نوشابه و سلامتی

 

مصرف بیش از حد نوشابه های شیرین شده با قند سبب چاقی، فشار خون بالا دیابت نوع 2، پوسیدگی دندان و کم شدن مواد مغذی بدن می شود. برای مثال از سال 1977 تا 2002، آمریکایی ها مصرف نوشیدنی های شیرین شده خود را دو برابر کردند، روندی که با دو برابر شدن شیوع چاقی همراه بود. مصرف نوشیدنی های شیرین شده با قند، با افزایش وزن و چاقی مرتبط است و تغییر در مصرف می تواند به پیش بینی تغییرات وزن کمک کند. مصرف نوشابه های شیرین شده با قند نیز می تواند با بسیاری از بیماری های مرتبط با وزن، از جمله دیابت، سندرم متابولیک و عوامل خطر قلبی عروقی مرتبط باشد, دلیل این امر آن است که بیشتر نوشابه ها حاوی غلظت بالایی از مولکول های کربوهیدرات ها هستند. (مانند گلوکز، فروکتوز، ساکارز و سایر قندهای ساده). 

 

ارسال انواع مواد شیمیایی به تمامی ایران توسط اشیم


نوشابه و دندان

 

اگر باکتری های دهان کربوهیدرات ها را تخمیر کنند و اسیدهایی تولید کنند که ممکن است مینای دندان را حل کرده و باعث پوسیدگی دندان شود، نوشیدنی های شیرین ممکن است خطر پوسیدگی دندان را افزایش دهند. اگر دفعات مصرف زیاد باشد، خطر بیشتر خواهد بود. علاوه بر آن, تعداد زیادی از نوشابه ها مانند بسیاری از میوه ها، سس ها و سایر غذاها اسیدی هستند. نوشیدن نوشیدنی های اسیدی در مدت طولانی و جرعه جرعه می تواند باعث فرسایش مینای دندان شود. 

 

نوشابه بدون شکر

 

بعد از نوشابه مسواک نزنید!

 

استفاده از نی جهت نوشیدن نوشابه های گازدار, سفارش می شود زیرا که نوشابه با دندان ها کمترین تماس را پیدا می کند. همچنین پیشنهاد شده است که از مسواک زدن بلافاصله پس از نوشیدن نوشابه خودداری شود، زیرا این کار می تواند سبب فرسایش اضافی دندان ها به دلیل عملکرد سایش مسواک بر روی مینای ضعیف شده دندان توسط نوشابه شود.

 

خرید انواع مواد شیمیایی دارویی در فروشگاه مواد شیمیایی اشیم

 

از دست دادن استخوان با خوردن نوشابه

 

یک مطالعه در سال 2006 بر روی چندین هزار مرد و زن، نشان داد که زنانی که به طور منظم نوشابه های گازدار (سه یا بیشتر در روز) می نوشیدند، تراکم استخوانBMD) ) به طور قابل توجهی کمتر از 4 درصد در ناحیه ران در مقایسه با زنانی که مصرف نمی کردند، داشتند. این بررسی نشان داده است که تأثیر مصرف زیاد و منظم نوشابه ‌ها بر BMD مردان تاثیری ندارد و یا بسیار کمتر است.

 

خرید انواع مواد شیمیایی دارویی در اشیم

 

بنزن در نوشابه 

 

آژانس استانداردهای غذایی بریتانیا نتایج بررسی خود را در مورد سطح بنزن در نوشابه‌ها منتشر کرد، که 150 محصول را آزمایش کرد و دریافت که محصولاتی دارای سطح بنزن بالاتر از دستورالعمل ‌های سازمان بهداشت جهانی برای نوشابه ها هستند. مطالعات منتشر شده از بررسی چندین نوشابه حاوی بنزوات و اسید اسکوربیک یا اریتوربیک نشان داده است که نوشیدنی ها حاوی سطوح بنزن بالاتر از استاندارد بوده اند. 

 

خرید انواع ترکیبات بنزنی در اشیم

 

سنگ کلیه نوشابه ای!

 

مطالعات انجام شده و منتشر شده، به این نتیجه رسیده اند که مصرف نوشابه 23 درصد خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد.

 

درمان سنگ کلیه نوشابه

 

فروشگاه اوشیم امیدوار است این مقاله مورد پسند شما واقع شده باشد و همچنین مصرف نوشابه های گازدار را کمتر کرده باشد. جهت خرید انواع مواد شیمیایی می توانید از طریق سایت و سایر راه های ارتباطی اقدام نمایید.

مقالات مرتبط مشاهده سایر مقالات arrow-left

MSDS چیست؟

برگه ی ایمنی مواد شیمیایی (MSDS یا SDS)
 مجموعه اطلاعات ارزشمند که با نام های "برگه داده های ایمنی" (SDS)، "برگه داده ایمنی مواد" (MSDS) و "برگه داده ایمنی محصول" (PSDS)  شناخته می شود مجموعه داده هایی است که ...

آب اکسیژنه چیست؟

هیدروژن پراکسید که در بین عموم به نام آب اکسیژنه شناخته می شود یکی از پرکاربرد ترین مواد شیمیایی است که در کنار کاربردهایش دارای خطراتی نیز می باشد اما به دلیل کارایی بالا ...

تولیدکننده موادشیمیایی

در این مقاله به 10 شرکت بزرگ و قابل اعتماد در زمینه فروش مواد شیمیایی اشاره خواهیم کرد تا با خیال راحت تر اقدام به خرید مواد شیمیایی نمایید. در ادامه نیزشرکت های مشهور تولید کننده و عرضه کننده مواد شیمیایی در جهان را با هم بررسی می کنیم.

انواع و کاربرد موادشیمیایی

تمامی مواد موجود در اطراف ما مواد شیمیایی می باشند. از وسایل ساخته ی دست بشر تا مواد طبیعی در هر حالتی که باشند جز مواد شیمیایی به حساب می آیند. این مواد شیمیایی می توانند به صورت عنصر باشند و یا می توانند به صورت ترکیب ظاهر شوند. عنصر ماده ای است که از ذرات تشکیل دهنده ی یکسانی به دست آمده است؛ این ذرات تشکیل دهنده می تواند اتم ها و یا مولکول های یکسان باشند, اما بسیاری از عناصر طبیعی دارای پایداری نیستند و به سرعت با سایر عناصر واکنش داده و ترکیب ها را می سازند. در این مقاله به انواع و کاربردهای مواد شیمیایی پرداخته شده است.

اسید باتری چیست؟

باتری ها همواره نقش بسیار زیادی در زندگی انسان ها داشته اند و با اختراع آنها تحول بزرگی در زندگی انسان ها شکل گرفته است. یکی از ارکان اصلی باتری ها، اسیدهای موحود در آنها می باشد که در این مقاله به آن پرداخته شده است. در این مقاله به سوالات زیادی در خصوص اسید باتری پاسخ  و به طور کامل با اسید باتری و کاربردهای آن پرداخته شده است.

arrow-left
arrow-left