واتساپ

خصوصیات انواع فوق روان کننده های بتن

1403/01/09

 


فوق روان کننده بتن چیست؟

 

این مواد فوق روان کننده از افزودنی های مهم بتن هستند که جهت افزایش کیفیت بتن و کاهش نیاز بتن به آب استفاده می شوند.  این مواد جهت بالا بردن اسلامپ بتن تازه و افزایش کارایی به آن اضافه می‌ گردند. این افزودنی ‌ها در واقع همان کاهنده‌ های آب با رنج بالا می باشند. فوق روان کننده ها بر پایه ی مواد آلی و شیمیایی می باشند و سبب کاهش منافذ مویینه درون بتن می شوند و به انسجام هر چه بیشتر بتن در عین روان شدگی بتن کمک می نمایند. بیشتر افزودنی های شیمیایی بتن شامل مواد شیمیایی آلی می باشند. فوق روان کننده های بتن دارای عامل روان کننده می باشند و حداقل 15 درصد مصرف آب بتن را کم کرده و به استحکام و یکنواختی بتن کمک زیادی می کنند. اگر سیمان روان سازی نشود، ذرات سیمان به درستی مخلوط نمی شوند و اجزای بتن یک دست و یکنواخت نمی شود. در این مقاله فروشگاه اشیم بر آن است که خصوصیات انواع فوق روان کننده های بتن را بازگو نماید.

 

عرضه مستقیم افزودنی و روان کننده بتن


انواع روان کننده ای بتن چیست؟

 

انواع روان کننده و فوق روان کننده بتن را می توان در دسته بندی های مختلف، دسته بندی کرد، برای مثال در یکی از دسته بندی ها می توان روان کننده ها و فوق روان کننده های بتن را به شکل زیر تقسیم بندی نمود:
روان کننده و فوق روان کننده بتن نوع A با خاصیت کاهندگی آب بتن
روان کننده و فوق روان کننده بتن نوع D با خاصیت کاهندگی آب بتن و همچنین خاصیت تاخیر در گیرش بتن
روان کننده و فوق روان کننده بتن نوع E دارای خاصیت زورگیری و کاهش دهندگی آب
از طرف دیگر می توان روان کننده و فوق روان کننده بتن را با توجه به پایه شیمیایی آن به دسته بندی های زیر تقسیم نمود:
انواع روان کننده و فوق روان کننده بر پایه پلی کربوکسیلات اتر
انواع روان کننده و  فوق روان کننده های بتن بر پایه نفتالین
انواع روان کننده و فوق روان کننده بتن بر پایه ملامین
انواع روان کننده و فوق روان کننده های بتن بر پایه لیگنو سولفات ها

 

 خرید بدون واسطه ابر روان کننده بتن در فروشگاه اشیم


5 کاربرد فوق روان کننده های بتن

 

فوق روان کننده های بتن دارای کاربرد های زیادی می باشند که از آن ها در موارد مختلفی می توان استفاده کرد و بتن با کیفیت بالاتر و سرعت بیشتری تولید نمود.

 
1- یکی از کاربردهایی که فوق روان کننده های بتن دارا هستند، ایجاد بتن در هوای سرد می باشد که به دلیل انقباض ممکن است آن حالت روان بودن مورد نیاز را نداشته باشند.

 
2- از فوق روان کننده های بتن در قالب های بتنی پیش ساخته استفاده می شود.


3- از فوق روان کننده های بتن در بتن ریزی قسمت های با تقویت بالا و نیاز به استحکام زیاد استفاده می شود.


4- فوق روان کننده های بتن در تولید میکروسیلیسون بتن دارای اهمیت هستند.


5- برای افزایش کارایی بتن، بدون نیاز به افزایش میزان آب در مخلوط از فوق روان کننده های بتن استفاده می شود.

 

روان کننده های بتن با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اشیم


مکانیسم عمل فوق روان کننده های بتن در 5 مرحله

 

به عنوان مثال، جهت شرح مکانیسم عمل فوق روان کننده ها در فوق روان کننده های بتن کربوکسیلاتی، واکنش ها و مراحل زیر پشت سر گذاشته می شود.


1- ترکیب کلسیم به همراه کلسیم سیلیکات موجود در فوق روان کننده از تشکیل ژل هیدرات ممانعت می نماید.


2- رشد هیدرکسید کلسیم ها و هیدرات های محصول توسط فوق روان کننده مهار می شود.


3- جذب سطحی مواد افزودنی بر روی مواد بدون آب یا کم آب و تغییرات سطحی مواد سیمانی توسط فوق روان کننده انجام می شود.


4- تشکیل یک لایه ی نیمه سنگین بر روی دانه های سیمان، توسط فوق روان کننده رخ می دهد.


5- در نتیجه با مکانیسم های یاد شده برای فوق روان کننده کربوکسیلاتی، این فوق روان کننده باعث می شود تا بتن حالتی روان به خود بگیرد.

 

خرید انواع افزودنی های بتن در فروشگاه اشیم تنها با چند کلیک

 

نحوه مصرف فوق روان کننده های بتن چگونه است؟

 

جهت بهره بردن از فوق روان کننده های بتن به بهترین شکل، فاکتورهای مختلفی از جمله نوع روان کننده، شرایط انجام پروژه و میزان نیروی وارد بر سازه و غیره که توسط آزمون های مختلف به دست می آید، بایستی در نظر گرفته شود؛ اما به طور کلی، مقدار استفاده از فوق روان کننده های بتن می تواند بین 0.5 تا 1.5 درصد وزن سیمانی که مورد استفاده قرار می گیرد لحاظ شود. فوق روان کننده بتن را می توان در ساخت مخلوط آب و بتن اضافه نمود و یا آن را بعد از ساخت بتن و در مخلوط کن اضافه کرد. فوق روان کننده بتن بایستی در شرایطی همچون دور از نور مستقیم و رطوبت نگهداری شود و در دماهای منفی نیز قرار نگیرد. با اجرای این شرایط، روان کننده ها و فوق روان کننده های بتن در بسته بندی های خود تا 9 ماه قابل نگهداری می باشند.

 

حفظ کارایی بتن با افزودنی های بتن اشیم


3 مزیت مهم مصرف فوق روان کننده های بتن 


1- با استفاده از روان کننده ها و فوق روان کننده های بتنی می توان بدون آنکه مقدار سیمان استفاده شده افزایش یابد، افزایش قابل توجهی در مقاومت بتن ایجاد نمود. 


2- تولید بتن بدون استفاده ی زیاد از آب، از دیگر مزایای استفاده از روان کننده ها و فوق روان کننده های بتنی است. 


3- با استفاده از فوق روان کننده ها، چسبندگی، صافی و یکنواختی بتن ارتقا می یابد و سبب کاهش نفوذ پذیری بتن می شود که خود سبب افزایش استحکام آن می گردد. 

 

خرید ابرروان کننده NP600 در اشیم با بالاترین کیفیت


نکات ایمنی کار با فوق روان کننده های بتن چیست؟

 

مواد سازنده و تشکیل دهنده فوق روان کننده های بتنی، مواد شیمیایی و آلی مختلفی می باشند که بایستی در هنگام کار با آنها یک سری نکات ایمنی رعایت شود. برای مثال بایستی از دستکش، لباس و پوشش کامل، عینک ایمنی و موارد اینچنینی در هنگام کار با فوق روان کننده های بتنی استفاده نمود. فوق روان کننده های بتنی هرگز نبایستی با چشم تماس پیدا نمایند. 

 

اراسل افزودنی و روان کننده بتن به سراسر ایران توسط اشیم

فروشگاه مواد شیمیایی اشیم امیدوار است که این مقاله نیز مورد پسند و رضایت شما قرار گرفته باشد.

 

مقالات مرتبط مشاهده سایر مقالات arrow-left

MSDS چیست؟

برگه ی ایمنی مواد شیمیایی (MSDS یا SDS)
 مجموعه اطلاعات ارزشمند که با نام های "برگه داده های ایمنی" (SDS)، "برگه داده ایمنی مواد" (MSDS) و "برگه داده ایمنی محصول" (PSDS)  شناخته می شود مجموعه داده هایی است که ...

آب اکسیژنه چیست؟

هیدروژن پراکسید که در بین عموم به نام آب اکسیژنه شناخته می شود یکی از پرکاربرد ترین مواد شیمیایی است که در کنار کاربردهایش دارای خطراتی نیز می باشد اما به دلیل کارایی بالا ...

تولیدکننده موادشیمیایی

در این مقاله به 10 شرکت بزرگ و قابل اعتماد در زمینه فروش مواد شیمیایی اشاره خواهیم کرد تا با خیال راحت تر اقدام به خرید مواد شیمیایی نمایید. در ادامه نیزشرکت های مشهور تولید کننده و عرضه کننده مواد شیمیایی در جهان را با هم بررسی می کنیم.

انواع و کاربرد موادشیمیایی

تمامی مواد موجود در اطراف ما مواد شیمیایی می باشند. از وسایل ساخته ی دست بشر تا مواد طبیعی در هر حالتی که باشند جز مواد شیمیایی به حساب می آیند. این مواد شیمیایی می توانند به صورت عنصر باشند و یا می توانند به صورت ترکیب ظاهر شوند. عنصر ماده ای است که از ذرات تشکیل دهنده ی یکسانی به دست آمده است؛ این ذرات تشکیل دهنده می تواند اتم ها و یا مولکول های یکسان باشند, اما بسیاری از عناصر طبیعی دارای پایداری نیستند و به سرعت با سایر عناصر واکنش داده و ترکیب ها را می سازند. در این مقاله به انواع و کاربردهای مواد شیمیایی پرداخته شده است.

اسید باتری چیست؟

باتری ها همواره نقش بسیار زیادی در زندگی انسان ها داشته اند و با اختراع آنها تحول بزرگی در زندگی انسان ها شکل گرفته است. یکی از ارکان اصلی باتری ها، اسیدهای موحود در آنها می باشد که در این مقاله به آن پرداخته شده است. در این مقاله به سوالات زیادی در خصوص اسید باتری پاسخ  و به طور کامل با اسید باتری و کاربردهای آن پرداخته شده است.

arrow-left
arrow-left