واتساپ

10 شرکت برتر تولیدکننده و فروش مواد شیمیایی ایران + 5 شرکت بزرگ تولیدکننده مواد شیمیایی در جهان

1403/01/10

شرکت های برتر تولیدکننده و فروش مواد شیمیایی در ایران و جهان


امروزه نیاز به مواد شیمی در بین تمامی اقشار یک جامعه به وضوح قابل رویت است. تا چندی پیش تنها محققان و مهندسان چند رشته ی دانشگاهی مانند شیمی, زیست شناسی, علوم آزمایشگاهی و ... با مواد شیمیایی سر وکار داشتند, اما امروزه این نیاز در بین تمامی افراد جامعه در سنین مختلف به چشم می خورد. گسترش ویروس کرونا, نیاز انسان ها به مواد ضدعفونی کننده را به شدت افزایش داده است به طوری که میزان تولید الکل اتانول، به عنوان یکی از مهمترین مواد شیمیایی در جهان, در دو سال اخیر به شدت افزایش یافته است. همچنین در دنیای امروز و با پیشرفت علم شیمی و پلیمر, مواد شیمیایی با عنوان رزین, جایگاه ویژه ای در بین تمامی افراد پیدا کرده اند و کاربردهای مختلفی از کاربردهای صنعتی تا کاربردهایی جهت ساخت وسایل تزئینی را به خود اختصاص داده اند و یا در همین زمینه و با روی کار آمدن خمیر های سیلیکون, بحث قالب سازی وارد دنیای جدیدی شده است و این خمیر ها کاربرد بسیاری پیدا نموده اند. علاوه بر موارد فوق صد ها و هزاران مواد شیمیایی کاربردی و تخصصی دیگر نیز همه روز توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می گیرد که نشان دهنده ی کاربرد و مصرف بسیار زیاد مواد شیمیایی می باشد؛ درنتیجه یکی از مواردی که امروزه به یکی از دغدغه های اصلی تبدیل شده است, یافتن شرکتی معتبر برای خرید انواع مواد شیمیایی می باشد که در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت.

10 شرکت برتر تولیدکننده و فروش مواد شیمیایی ایران

 

10 شرکت برتر تولیدکننده و فروش مواد شیمیایی ایران


1- اُشیم


اُشیم به عنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین مواد شیمیایی, یکی از شرکت های مطرح در حوزه ی فروش مواد شیمیایی می باشد. شرکت اُشیم یک فروشگاه جامع در زمینه ی فروش مواد شیمیایی می باشد, به طوری که این فروشگاه سعی نموده است تا با فراهم نمودن طیف وسیعی از مواد شیمیایی, رضایت حداکثری را برای مشتریان و خریداران محصولات خود فراهم آورد. در این فروشگاه, مواد شیمیایی در دسته بندی های مختلفی قرار گرفته اند که خرید اینترنتی را برای خریدار بسیار راحت و آسان می نماید. این دسته بندی ها نیز به نحوی است که همه ی نیاز های مشتریان به طور کامل برطرف گردد که در ادامه به این دسته بندی ها می پردازیم. 

فروشگاه مواد شیمیایی اوشیم

 

1-1-رزین


رزین ها یکی از بخش ها و دسته بندی های مهم فروشگاه اشیم می باشند و حاوی انواع رزین های اپوکسی, رزین های پلی استر, رزین های فنولیک و ... می باشد. همچنین این فروشگاه به همین مقدار بسنده نکرده و انواع برندها با طیف قیمتی متفاوت را نیز در دسترس همگان قرار داده است تا همه ی اقشار بتوانند با توجه به نیاز خود، رزین مصرفی خود را تهیه نمایند. همچنین جالب است بدانید  فروشگاه اوشیم غلظت های مختلف رزین را که هر یک در زمینه ای دارای کاربرد هستند را نیز در سبد محصولات خود گنجانده است. جهت خرید انواع رزین های یاد شده در بالا می توانید بر روی همین لینک کلیک نمایید.

خرید و فروش انواع رزین اپوکسی

 

1-2-ترکیبات سیلیکونی


همانطور که در ابتدای این مقاله به آن اشاره گردید, امروزه خمیرهای سیلیکون از کاربرد به خصوصی در زمینه قالب سازی برخوردار هستند. فروشگاه اوشیم نیز دسته بندی ای با عنوان ترکیبات سیلیکونی در فروشگاه خود موجود نموده است تا این نیاز بازار را نیز برطرف نماید. همچنین در کنار خمیر های سیلیکون, که بهترین نوع آن با عنوان خمیر سیلیکون قالب گیری RTV-2 در این فروشگاه موجود می باشد, انواع خمیر های سیلیکون دفن قطعات الکتریکی و ... نیز از محصولات این فروشگاه می باشد. برای کسب اطلاع بیشتر و خرید سیلیکون قالب گیری RTV2 می توانید از همین لینک استفاده کنید.

خرید خرد و عمده سیلیکون قالبگیری

 

1-3- حلال ها


 تقریبا می توان گفت همه ی واکنش های شیمیایی نیازمند حلال می باشند. ( البته برخی واکنش های خشک و مکانیکی-شیمیایی نیز وجود دارد که نیازمند حلال نیستند). در اکثر واکنش ها، بستر و محیطی جهت رخ دادن واکنش بایستی وجود داشته باشد که حلال ها این نقش را برعهده می گیرند. فروشگاه اوشیم انواع حلال های قطبی و غیر قطبی را که استفاده ی بیشتری در بین افراد دارد را جهت عرضه در فروشگاه خود موجود نموده است.  اتانول یکی از حلال های بسیار کاربردی و پرمصرف در علم شیمی است که می توانید به راحتی و تنها با چند کلیک ساده بر روی همین لینک، خرید اتانول خود را نهایی سازید.

 

اشیم، برترین و بزرگترین فروشگاه مواد شیمیایی

 

1-4- پلاستیسایزرها


این مواد بیشتر در صنعت پلاستیک و لاستیک دارای کاربرد هستند و کاربرد های خانگی کمتری دارند که این نیاز صنعتگران در مقیاس های مختلف توسط فروشگاه اُشیم برطرف گریده است. تنوع پلاستی سایزرها فراوان است، اما می توانید یکی از بهترین پلاستی سایزر ها، یعنی دی بوتیل فتالات را از اشیم تهیه نماید.

لینک خرید دی بوتیل فتالات به صورت عمده


1-5- پلیمرها


پلیمرها دارای کاربردهای گوناگونی در زمینه های مختلف هستند. کاربرد این مواد می توانند در طیف وسیعی از زمینه های تحقیقاتی تا تولیدات کارگاهی و صنعتی باشد. پلی اتیلن گلیکول یکی از معروف ترین و کاربردی ترین مواد این دسته می باشد که در سبد محصولات اشیم جای گرفته است.

خرید خرد و عمده انواع محصولات شیمیایی

 

1-6-روغن ها


می توان گفت بدون روغن های صنتعی, چرخ صنعت لنگ خواهد زد. البته ذکر این نکته دارای اهمیت است که برخی روغن ها نیز دارای کاربردهای خوراکی و دارویی می باشند. فروشگاه اوشیم در این زمینه نیز دست برتر را گرفته و انواع روغن های خوراکی مانند روغن کرچک و انواع روغن های صنعتی مانند روغن سیلیکون را برای خریداران فراهم نموده است.

 

خرید انواع روغن ها و روغن سیلیکون در فروشگاه اوشیم


  
1-7- چسب و موم


چسب ها و موم ها از سالیان گذشته مورد استفاده ی بشر بوده اند و امروزه انواع صنعتی آن برای کاربردهای مختلف تولید می گردد. همچنین علاوه بر کاربرد مستقیم چسب, از آن همراه با موم برای ساخت وسایل تزئینی مختلف مانند شمع ها و ... استفاده می گردد.

 

خرید و فروش چسب و موم در اوشیم

 

1-8- مواد شیمیایی پودری و افزودنی ها


بسیاری دیگر از مواد شیمیایی مانند نمک های فلزات اصلی, نمک های فلزات واسطه, اسید های پودری, مواد آلی و معدنی مختلف و بسیاری از مواد شیمیایی دیگر نیز در فروشگاه اُشیم موجود می باشد که می تواند بسیاری از نیاز های محققان رشته ی شیمی, مهندسان شیمی, محققان رشته های بیوشیمی و زیست شناسی و... را بر طرف سازد, همچنین علاوه بر این موارد, این مواد شیمیایی می توانند به عنوان مواد نگهدارنده, افزودنی ها و غیره در صنایع مختلف نیز به کار گرفته شوند.
یکی از ویژگی های مهم فروشگاه اشیم، به عنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین مواد شیمیایی, آن است که قادر است تمامی مواد شیمیایی ذکر شده در این مقاله را هم به صورت خرد و هم به صورت عمده در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

فروش مواد پودری اوشیم

 

2-شرکت الکل رازی


شرکت خمیر مایه و الکل رازی که در استان خوزستان واقع شده است, بزرگترین تولید کننده الکل های اتانول و متانول کشور می باشد. این شرکت, الکل اتانول را برای مصارف گوناگونی از جمله  مصرف های دارویی، غذایی و صنعتی تولید می نماید و بزرگترین تولید کننده بیو اتانول و خمیرمایه در ایران است و اتانول طبی 96 درصد خالص را به دست مشتریان می رساند. با توجه به میزان تولید و سوددهی این شرکت, این شرکت محصولات خود را به صورت عمده عرضه می دارد و کمتر به خرده فروشی می پردازد. 

خرید انواع الکل های صنعتی و آزمایشگاهی

3-پتروشیمی پردیس


اوره یک محصول استراتژیک است که امروزه سهم مهمی را در صنایع مختلف به خود داختصاص می دهد, از این رو تولید این محصول مهم بسیار حائز اهمیت می باشد, به همین دلیل بسیاری از پتروشیمی ها با استفاده از طرق و شیوه های مختلف، این محصول ارزشمند را از نفت و مشتقات نفتی به دست می آورند. یکی از این پتروشیمی ها, پتروشیمی پردیس می باشد که تقریبا می توان گفت بیشترین تولید این ماده ی ارزشمند را در کشور بر عهده دارد.

خرید انواع مواد پتروشیمی به صورت خرد و عمده

 

4- مس سرچشمه


معدن مس سرچشمه در نزدیکی شهر رفسنجان قرار دارد و نه تنها در ایران, بلکه در جهان نیز یکی از بزرگترین مجموعه ‌های صنعتی- معدنی به حساب می آید و بزرگ‌ترین تولیدکننده مس در ایران نیز می ‌باشد. نوع کانه زایی که از نکات مهم معادن می باشد در این منطقه به شکل پورفیری است و نوع سنگ نیز از نوع گرانودیوریت می ‌باشد. مجموعه مس سرچشمه دارای بخش‌ های تولیدی مختلفی است که این قسمت ها عبارت اند از معدن، بخش تغلیظ، قسمت ذوب، پالایشگاه و ریخته‌گری ‌ها و مهم ترین قسمت, لیچینگ. در کل مجموعه ی مس کرمان و مس رفسنجان و مس سرچشمه, بیشترین تولید و فروش مس را در کشور دارا هستند.

خرید نمک مس کلرید با بهترین قیمت

 

5- شرکت فرآوری فروکتوز ناب


همانطور که از نام این شرکت پیداست, تولیدات آن مربوط به محصولات قندی مانند فروکتوز, گلوکز, نشاسته و ... می باشد که با جزئیات دقیقی و در مقادیر بسیار بالا این محصولات را تولید و روانه ی بازار می کند.

خرید فروکتوز و دکستروز به صورت خرد و عمده

 

6-شرکت آلومینای ایران


بزرگترین تولید کننده ی آلومینیوم اکسید, آلومینیوم هیدروکسید و آلفا آلومینا در کشور، این مجموعه ی قدرتنمد می باشد که عرضه ی این نمک های فلز آلومینیوم را بر عهدع دارد.

 

آلومینیوم کلرید با بهترین کیفیت

 

7- شرکت مروارید پارس


یکی از محصولات بسیار پرکاربرد در آزمایشگاه ها, آب مقطر می باشد که به صورت انبوه و در بسته بندی های متفاوت, توسط این شرکت تولید می گردد.

با توجه به وجود ذخایر متعدد و گوناگون در کشور عزیزمان, شرکت های بسیاری, تولیدات انواع مواد شیمیایی مختلف را بر عهده دارند؛ از سایر محصولات پتروشیمی و پالایشگاهی دیگر گرفته تا انواع و اقسام نمک های فلزی و مولکول های آلی و معدنی در شرکت های مختلف تولید و توزیع می گردد. در ادامه به چند شرکت کوچکتر مواد شیمیایی اشاره خواهیم کرد.


8- شرکت شیمیایی رازی


این شرکت متفاوت با شرکت تولید الکل رازی است و دارای سابقه ای طولانی در تهیه و توزیع مواد شیمیایی است.

 

9- شرکت شیمیایی بوعلی سینا


این شرکت نیز از شرکت های قدیمی این حوزه است که کار خود را با پروژه های تصفیه فاضلاب شروع نموده است.

 

10- شرکت توفیق دارو


این شرکت بیشتر مواد شیمیایی مختص به زمینه داروسازی را فراهم می آورد و تا حدی نیز مواد شیمیایی مورد نیاز صنایع غذایی را فراهم می آورد.

 

 شرکت های برتر وارد کننده و توزیع کننده مواد شیمیایی برای دانشجویان رشته شیمی


بسیاری از دانشجویان شیمی دانشگاه های سراسر کشور, جهت پیشبرد مسائل تحقیقاتی خود, نیازمند تهیه ی انواع مواد شیمیایی می باشند که می توانند نیاز خود را به صورت خرد از شرکت های اشیم و تا حدی بوعلی سینا و رازی بر طرف نمایند و همچنین نیاز عمده آنها در سطح دانشگاهی نیز از مراجع بزرگتر که در بالا ذکر شد، قابل به دست آوردن است.

 

فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی

 

شرکت های وارد کننده مواد شیمیایی برتر برای رشته داروسازی 


با توجه به حساسیت بالای کار در صنایع داروسازی و کارهای تحقیقاتی آنها, تهیه مواد آنها نیز بایستی با حساسیت بیشتری صورت گیرد, لذا بایستی از برخی شرکت های خاص ، موادی با درجه خلوص دارویی خریداری گردد, برای مثال شرکت اشیم (برخی از محصولات به صورت گرید دارویی نیز در این شرکت عرضه می گردد) و یا توفیق دارو می تواند مناسب این نوع خرید باشد.

 

فروشگاه مواد شیمیایی اشیم نیز سعی نموده است تا گرید دارویی مواد شیمیایی را نیز برای عرضه در سبد محصولات خود داشته باشد. برای مثال، کلسیم سولفات دارویی یکی از پرفروش ترین مواد دارویی اشیم است که با کلیک بر روی همین لینک می توانید اقدام به خرید کلسیم سولفات دارویی نمایید.

 

فروش مواد شیمیایی با گرید دارویی و پزشکی

 

5 شرکت های بزرگ تولیدکننده مواد شیمیایی در جهان


تهیه ، تولید و توزیع مواد شیمیایی یک تجارت بزرگ و حساس در سطح جهانی است و شرکت های بسیار بزرگ و شناخته شده ای نیز در این زمینه فعالیت می نمایند و بسیاری از نیاز ها به مواد شیمیایی در هر سطحی (صنعتی, آزمایشگاهی, دارویی, خوراکی) را پاسخگو هستند که در این قسمت مقاله به آنها می پردازیم.

 

1- شرکت BASF


می توان گفت این شرکت بزرگترین تولید کننده مواد شیمیایی نفتی و پتروشیمی جهان می باشد که در قاره های اروپا و آمریکا مشغول به کار است و خود، دارای چندین شرکت به صورت زیر مجموعه ای می باشد.

وارد کننده محصولات شیمیایی از سراسر دنیا

 

2- شرکت کم چاینا (Chem China)


همانطور که از نام این مجموعه بر می آید, این شرکت در چین قرار دارد و بزرگترین تولید کننده محصولات پالایشی و پتروشیمی در چین می باشد و در کنار آن از بزرگترین تولید کنندگان و صادرکنندگان مواد شیمیایی در جهان نیز به حساب می آید.

 

بسیاری از محصولات شیمیایی وارداتی و ساخت چین، تهیه شده در این شرکت می باشد. یکی از محصولات چینی فروشگاه اشیم، رزین اپوکسی چینی می باشد که یک رزین اپوکسی با کیفیت و قیمت مناسب است. جهت خرید رزین چینی کلیک کنید.

ارسال مواد شیمیایی به سرتاسر ایران

 

3- شرکت سینوپک چین


این شرکت از بزرگترین تولید کنندگان و توزیع کنندگان مواد شیمیایی در جهان است که علی رغم سابقه ی نه چندان طولانی خود, سهم زیادی را در بازارها به خود اختصاص داده است.

وارد کننده مستقیم مواد شیمیایی، فروشگاه اشیم

 

4-سیگما-آلدریچ


این شرکت در تولید مواد شیمیایی خاص و تحقیقاتی بسیار تخصص دارد و بسیاری از مواد شیمیایی زیستی و یا نمک ها و مواد شیمیایی خاص را برای محققان در سراسر جهان فراهم می نماید و برخی مواد شیمیایی معمول دیگر را نیز در مقیاس های مختلف به فروش می رساند.

 

فروش انواع مواد شیمیایی با برند سیگما

 

5- مرک (Merck)


می توان گفت شرکت مرک یکی از قدیمی ترین و مشهور ترین شرکت های تولید و توزیع مواد شیمیایی در جهان است. این شرکت بیشتر توجه خود را بر روی تولید مواد شیمیایی تحقیقاتی و دارویی کرده است.

 

فروشگاه اشیم سعی نموده است تا مواد شیمیایی مرک که از باکیفیت ترین مواد شیمیایی وارداتی است را در فروشگاه خود موجود نماید. برای مثال، می توانید با کلیک بر روی همین لینک، اقدام به خرید سولفوریک اسید مرک نمایید.

 

فروش انواع مواد شیمیایی با برند مرک

 

همچنین امکان خرید مواد پودری مانند سدیم نیترات مرک و یا  خرید حلال هایی نظیر استونیتریل مرک نیز در فروشگاه اشیم موجود می باشد که از طریق همین لینک ها می توانید خرید خود را نهایی سازید. همچنین از طریق راه های ارتباطی می توانید با تیم فروش اشیم در تماس بوده و سایر مواد شیمیایی را نیز با برند مرک تهیه نمایی.

 

شرکت های فروش مواد شیمیایی مناسب را چگونه بیابیم؟

 

به عنوان جمع بندی نهایی این مقاله, بایستی گفت, جهت انجام یک خرید خوب و مطمئن در زمینه ی مواد شیمیایی, بایستی در ابتدا مشخص نمود که ماده شیمیایی مورد نیاز در کدام دسته بندی از مواد شیمیایی قرار می گیرد. (حلال ها, رزین ها, سیلیکون ها و....) سپس بایستی درجه خلوص آن را تعیین نمود (دارویی, آزمایشگاهی, صنعتی و...) و در نهایت مقدار وزنی یا حجمی مورد نیاز را تعیین کرده و از یکی از شرکت های مطرح مانند اشیم, رازی, توفیق و ... خریداری نمود.

مقالات مرتبط مشاهده سایر مقالات arrow-left

MSDS چیست؟

برگه ی ایمنی مواد شیمیایی (MSDS یا SDS)
 مجموعه اطلاعات ارزشمند که با نام های "برگه داده های ایمنی" (SDS)، "برگه داده ایمنی مواد" (MSDS) و "برگه داده ایمنی محصول" (PSDS)  شناخته می شود مجموعه داده هایی است که ...

آب اکسیژنه چیست؟

هیدروژن پراکسید که در بین عموم به نام آب اکسیژنه شناخته می شود یکی از پرکاربرد ترین مواد شیمیایی است که در کنار کاربردهایش دارای خطراتی نیز می باشد اما به دلیل کارایی بالا ...

انواع و کاربرد موادشیمیایی

تمامی مواد موجود در اطراف ما مواد شیمیایی می باشند. از وسایل ساخته ی دست بشر تا مواد طبیعی در هر حالتی که باشند جز مواد شیمیایی به حساب می آیند. این مواد شیمیایی می توانند به صورت عنصر باشند و یا می توانند به صورت ترکیب ظاهر شوند. عنصر ماده ای است که از ذرات تشکیل دهنده ی یکسانی به دست آمده است؛ این ذرات تشکیل دهنده می تواند اتم ها و یا مولکول های یکسان باشند, اما بسیاری از عناصر طبیعی دارای پایداری نیستند و به سرعت با سایر عناصر واکنش داده و ترکیب ها را می سازند. در این مقاله به انواع و کاربردهای مواد شیمیایی پرداخته شده است.

اسید باتری چیست؟

باتری ها همواره نقش بسیار زیادی در زندگی انسان ها داشته اند و با اختراع آنها تحول بزرگی در زندگی انسان ها شکل گرفته است. یکی از ارکان اصلی باتری ها، اسیدهای موحود در آنها می باشد که در این مقاله به آن پرداخته شده است. در این مقاله به سوالات زیادی در خصوص اسید باتری پاسخ  و به طور کامل با اسید باتری و کاربردهای آن پرداخته شده است.

تفاوت اتانول و متانول چیست؟

اتانول و متانول دو الکل بسیار پرکاربرد در صنعت و زندگی روزمره انسان ها می باشند که به همین علت حجم تولید بی سابقه ای را در تاریخ به خود اختصاص داده اند.پرداختن به تفاوت اتانول و متانول می تواند کمک بسیاری بزرگی به مصرف کنندگان این الکل ها داشته باشد.

arrow-left
arrow-left