واتساپ

آب اکسیژنه چیست؟ کاربردهای آن کدام است؟

1403/02/07

روش تهیه آب اکسیژنه چگونه است؟


هیدروژن پراکسید که در بین عموم به نام آب اکسیژنه شناخته می شود یکی از پرکاربرد ترین مواد شیمیایی است که در کنار کاربردهایش دارای خطراتی نیز می باشد, اما به دلیل کارایی بالا, بسیاری از این خطرات کنار نادیده گرفته می شود و سالانه مقدار قابل توجهی از آن تولید می گردد. قبل از بررسی روش های ساخت و تهیه هیدروژن پراکسید یا آب اکسیژنه، چه به صورت صنعتی و چه آزمایشگاهی, بهتر است نگاهی به ساختار و ویژگی های این ماده شیمیایی ارزشمند بیاندازیم. 

خرید خرد و عمده آب اکسیژنه


پراکسید هیدروژن یا آب اکسیژنه چیست؟


پراکسید هیدروژن یک ترکیب شیمیایی مایع با فرمول شیمیایی H2O2 می باشد. به صورت کلی این ماده مایعی مانند آب و بی رنگ است اما در برخی مواقع و با توجه به روش سنتز آن، می تواند مایعی به رنگ  آبی کم رنگ و یا زرد باشد و کمی چگال تر از آب نیز ظاهر شود.  
پراکسید هیدروژن یک گونه اکسیژن فعال است که می تواند اکسیژن فعال خود را در اختیار واکنش قرار دهد و همچنین این ماده ساده ترین پراکسید می باشد که ترکیبی است که یک پیوند یگانه اکسیژن-اکسیژن دارد که وجود این پیوند یگانه سبب امتیاز و برتری آن شده است. این ترکیب بسیار حساس می باشد و هنگامی که در معرض نور قرار می گیرد به آرامی تجزیه می شود. همین تجزیه شدن در حضور ترکیبات آلی نیز رخ می دهد که بسیار سریع تر می باشد. پراکسید هیدروژن در بافت های زیستی نیز یافت می شود. این بافت های زیستی می تواند بافت گیاهان و یا بافت های جانوری مانند سلول های موجود در بافت های انسان می باشد. آنزیم هایی که از پراکسید هیدروژن استفاده می کنند به عنوان پراکسیداز نام گذاری می شوند.
نقطه جوش آب اکسیژنه در حدود 150 درجه سانتیگراد است که تقریباً 50 درجه سانتیگراد بیشتر از آب است. به صورت عملی، پراکسید هیدروژن اگر تا این دما گرم شود، تبخیر رخ نمی دهد بلکه دچار تجزیه حرارتی می شود که این تجزیه به صورت انفجاری رخ می دهد و خطرناک می باشد. 
امروزه، اصطلاح «آب اکسیژنه» ممکن است برای مخلوط ‌های حاوی آب و پراکسید هیدروژن و یا آب و اکسیژن محلول اشاره داشته باشد که این تفاوت بایستی توسط کاربر به درستی تشخیص داده شود.

خرید انواع آب اکسیژنه خالص


تاریخچه تهیه آب اکسیژنه


تنارد و جوزف لوئیس گی لوساک در سال 1811 پراکسید سدیم را سنتز کردند اما تلاش های اولیه برای تولید صنعتی پراکسید ها شکست خورد. نخستین مرکز تولید پراکسید هیدروژن در سال 1873در آلمان شروع به کار کرد. کشف سنتز پراکسید هیدروژن با الکترولیز اسید سولفوریک، روش الکتروشیمیایی کارآمدتری را معرفی نمود. فرآیند آنتراکینون، که هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد، در طول دهه 1930 توسط سازنده مواد شیمیایی آلمانی توسعه یافت. پراکسید هیدروژن بدون آب برای نخستین بار با تقطیر خلاء به دست آمد.
قبل تر پراکسید هیدروژن به صورت صنعتی با هیدرولیز پرسولفات آمونیوم تهیه می شد که خود آن نیز از الکترولیز محلول بی سولفات آمونیوم در سولفوریک اسید به دست می آمده است.

بهترین آب اکسیژنه صنعتی و آزمایشگاهی

 

با توجه به آمدن نام سولفوریک اسید، بایستی خاطر نشان کرد که فروشگاه مواد شیمیایی اشیم، اسید سولفوریک را به عنوان یک ماده شیمیایی بسیار پرکاربرد همواره در سبد محصولات خود قرار داده است تا مصرف کنندگان این ماده ، بتوانند تنها با چند کلیلک ساده، به اسید سولفوریک دست پیدا نمایند. جهت خرید سولفوریک اسید می توانید بر روی همین لینک نیز کلیک نمایید.

 

روش صنعتی تولید آب اکسیژنه


رسیدن به یک روش سنتز مستقیم و کارآمد برای دستیابی به آب اکسیژنه دشوار است، زیرا واکنش هیدروژن با اکسیژن از نظر ترمودینامیکی به تولید آب منجر می شود و کمکی به تولید هیدروژن پراکسید نمی کند. فرایند ‌هایی برای سنتز مستقیم توسعه داده شده‌اند، که بیشتر بر پایه کاتالیزورهای فلزی می باشد. اما پرکاربردترین روش تهیه آب اکسیژنه یک فرایند صنعتی با استفاده از ماده شیمیایی آنتراکینون می باشد.‌ این فرآیند با احیای آنتراکینون (مانند 2-اتیل آنتراکینون یا مشتق 2-آمیل) به آنتراهیدروکینون مربوطه آغاز می گردد. در مرحله ی بعد و در فرایند هیدروژناسیون بر روی کاتالیزور پالادیوم در حضور اکسیژن، آنتراهیدروکینون دچار اتواکسیداسیون می‌شود که اتم‌ های هیدروژن حساس گروه‌ های هیدروکسی به مولکول اکسیژن منتقل می‌شوند تا پراکسید هیدروژن تولید کنند و آنتراکینون را بازسازی کنند. اکثر فرآیند های تجاری با دمیدن هوای فشرده در محلول آنتراهیدروکینون به اکسیداسیون می‌رسند، سپس پراکسید هیدروژن از محلول استخراج می‌شود و آنتراکینون برای چرخه ‌های متوالی هیدروژناسیون و اکسیداسیون بازیافت می‌شود. از لحاظ اقتصادی این فرآیند به شدت به بازیافت و برگشت موثر حلال ها، کاتالیزور هیدروژناسیون و کینون گران قیمت بستگی دارد.

خرید هیدروژن پراکسید


روش آزمایشگاهی تولید آب اکسیژنه


علاوه بر روش صنعتی, روش های آزمایشگاهی برای تهیه این ماده نیز وجود دارد. برای مثال با الکترولیز برخی اسید ها می توان به هیدروژن پراکسید دست یافت و یا با قرار دادن آب در معرض پرتوهای فرابنفش یک لامپ جیوه یا قوس الکتریکی، می توان آب اکسیژنه را تولید کرد. خنک شدن سریع هوای مرطوب که از طریق شکاف جرقه تقریباً 2000 درجه سانتیگراد دمیده می شود، مقادیر قابل توجهی آب اکسیژنه به همراه دارد که از لحاظ حجم و مقدار قابل مقایسه با تولید صنعتی نیست و صرفا دارای استفاده های آزمایشگاهی است.

خرید خرد و عمده هیدروژن پراکسید آزمایشگاهی

ارسال هیدروژن پراکسید یا آب اکسیژنه به سراسر کشور


5 روش تهیه آب اکسیژنه در خانه


به طور کلی بهتر است آب اکسیژن مورد نیاز را از مراکز فروش مواد شیمیایی و یا داروخانه ها تهیه نمود. اما چند روش برای تهیه آب اکسیژنه مناسب در خانه نیز وجود دارد.


1- رقیق سازی محلول غلیظ تر


با توجه به آنکه آب اکسیژنه مصرفی در خانه معمولا زیر 6 درصد غلظت دارد و آب اکسیژنه 30 درصد در مراکز مختلف به فروش می رسد, می توان آب اکسیژنه غلیظ را با افزودن آب مقطر به بخشی از آن رقیق و قابل مصرف نمود.


2- پراکسی و اسید


در این روش که حتما بایستی با اصول ایمنی انجام شود, بایستی مقداری پراکسید باریم ما بین 25 تا 30 گرم  با آب مخلوط شود تا به صورت خمیری در آید, سپس خمیر موجود به سولفوریک اسید 4 نرمال اضافه شود. البته این کار بایستی حتما در حمام یخ صورت پذیرد. سپس بایستی مایع حاصل صاف و مواد جامد آن جدا شود. مایع به دست آمده در زیر صافی هیدروژن پراکسید است.


3- گاز CO2


در این روش مقداری باریم پراکسید ( حدود 10 گرم) در ظرف موجود در حمام یخ ریخته و درون ظرف نیز آب و یخ اضافه کرده و گاز دی اکسید کربن درون آن دمیده می شود. مایع حاصل هیدروژن پراکسید می باشد.


4- فسفریک اسید


می توان با اضافه کردن سدیم پراکسید به اسید فسفریک بسیار سرد به هیدروژن پراکسید دست پیدا نمود.

 

فسفریک اسید به خودی خود یکی از محصولات پرفروش و پرمتقاضی فروشگاه مواد شیمیایی اشیم می باشد. این اسید کاربردی که در موقعیت ها و و اکنش های زیادی شرکت دارد توسط فروشگاه مواد شیمیایی اشیم موجود شده است. لذا جهت خرید خرد و عمده اسیدفسفریک کلیلک نمایید.


5- ارتو فسفات


با استفاده از سدیم هیدروژن ارتو فسفات و سود سوز آور و سدیم پراکسید و فسفریک اسید نیز می توان به آب اکسیژنه دست پیدا نمود, که بسیار آزمایشگاهی و خارج از یک کار خانگی می باشد.
به صورت کلی تمامی روش های بالا به جز روش اول, بهتر است در آزمایشگاه شیمی و با تجهیزات ایمنی کامل صورت پذیرند و منظور از تهیه آب اکسیژنه در خانه, صنعتی نبودن این موارد و نبود نیاز به تجهیزات خاص می باشد.


کاربردهای آب اکسیژنه


این ماده به عنوان اکسید کننده، عامل سفید کننده و ضد عفونی کننده، معمولاً به عنوان محلول رقیق (3 تا 6 درصد وزنی) در آب، برای عموم مصرف کنندگان و برای مصرف در صنایع مختلف از  غلظت های بالاتر استفاده می شود. پراکسید هیدروژن غلیظ، هنگامی که حرارت داده می شود، به طور انفجاری تجزیه می گردد و به عنوان یک پیشران در موشک استفاده می شود.

 

بلیچینگ یا سفید سازی


بیش از نیمی از تولید پراکسید هیدروژن برای سفید کردن خمیر و کاغذسازی استفاده می شود. دومین کاربرد صنعتی عمده این ماده شیمیایی، ساخت سدیم پرکربنات و سدیم پربورات است که آنها نیز به عنوان سفید کننده ملایم در شوینده های لباسشویی استفاده می شود. پرکربنات سدیم، که ترکیبی از کربنات سدیم و پراکسید هیدروژن است، ماده فعال در محصولات لباسشویی می باشد که هنگامی که در آب حل می شود، پراکسید هیدروژن و کربنات سدیم آزاد می کند. دما در کارایی این مواد بسیار موثر است زیرا که این مواد سفید کننده، به خودی خود فقط در دمای 60 درجه سانتیگراد یا بالاتر موثر هستند و بنابراین، اغلب همراه با فعال کننده ها استفاده می شوند که تمیز کردن را در دما های پایین تر آسان می کند. همچنین در خلوص خوراکی به عنوان یک عامل سفید کننده آرد نیز از هیدروژن پراکسید استفاده می شود.

بهترین هیدروژن پراکسید در فروشگاه اشیم

 

جهت خرید آب اکسیژنه صنعتی یا آزمایشگاهی، می توانید با تیم فروش اشیم در ارتباط باشید و این ماده با ارزش را به صورت خرد و یا عمده تهیه نمایید.


تولید ترکیبات آلی آزمایشگاهی


از هیدروژن پراکسید در تولید پراکسید های آلی مختلف استفاده می شود که دی بنزوئیل پراکسید نمونه ای از آن است که با حجمی بالا با استفاده آب اکسیژنه تهیه می گردد. اسیدهای پراکسی، مانند اسید پراستیک و متا کلروپروکسی بنزوئیک اسید نیز با استفاده از پراکسید هیدروژن تولید می شوند. پراکسید هیدروژن برای ایجاد مواد منفجر شونده حاوی پراکسید آلی مانند پراکسید استون استفاده می شود. یکی دیگر از کاربردهای آب اکسیژنه در تهیه مواد آلی، به علت داشتن هیدرژون فعال, به عنوان آغازگر در واکنش های پلیمریزاسیون است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.


تصفیه فاضلاب


پراکسید هیدروژن در برخی از فرآیندهای تصفیه فاضلاب برای حذف مواد آلی استفاده می شود. هیدروژن پراکسید این کار را با آزاد کردن رادیکال اکسیژن و یا هیدروکسیل انجام می دهد که این امر سبب تخریب ترکیبات آلی، از جمله ترکیبات آروماتیک یا هالوژنه می شود. همچنین آب اکسیژنه می تواند ترکیبات حاوی گوگرد موجود در پسماند ها را نیز اکسید کند و در نتیجه با این کار بوی بد ناشی از زباله ها بسیار کاهش یابد.

قیمت رقابتی هیدروژن پراکسید

 

پیشران


هیدروژن پراکسید با غلظت بالا با عنوان HTP شهرت دارد. می توان از آب اکسیژنه به عنوان یک پیشرانه تک پیشران (غیر مخلوط با سوخت) یا به عنوان عامل اکسید کننده موشک های دو پیشرانه استفاده نمود. برای استفاده به عنوان یک سوخت تک پیشران، از تجزیه پراکسید هیدروژن با غلظت 70 الی 98٪ به بخار و اکسیژن بهره برده می شود. پیشرانه به داخل یک محفظه واکنش پمپ می شود، جایی که یک کاتالیزور، معمولاً یک صفحه نقره یا پلاتین، باعث تجزیه آن می شود و بخار در دمای بیش از 600 درجه سانتیگراد تولید می گردد. 

خرید و فروش آب اکسیژنه

 

نورتابی (فوتولومینسانس)


پراکسید هیدروژن همراه با دی استرهای خاصی مانند فنیل اگزالات استر (سیالوم) واکنش می دهد تا نورتابی شیمیایی ایجاد کند. این کاربرد برای برخی تابلوهای ایمنی و موارد خاص دیگر استفاده می شود.

خرید آنلاین آب اکسیژنه

 

باغبانی


باغبانان و به خصوص در باغبانی هیدروپونیک، استفاده از محلول پراکسید هیدروژن رقیق در محلول های آبیاری رایج است. تجزیه خود به خود هیدروژن پراکسید, اکسیژن آزاد می نماید که رشد ریشه گیاه را افزایش می دهد و به درمان پوسیدگی ریشه و دفع انواع آفات کمک می کند. همچنین برای اثرات ضد قارچی نیز آب اکسیژنه دارای کاربرد است.

خرید آنلاین هیدروژن پراکسید

 

ماهی داری


از پراکسید هیدروژن در پرورش ماهی ها جهت کنترل شیوع بیماری های میکروبی در بین آنها استفاده می گردد. آزمایشات آزمایشگاهی انجام شده توسط پرورش دهندگان ماهی نشان داده است که پراکسید هیدروژن با غلظت پایین می تواند به طور ایمن جهت تامین اکسیژن برای ماهی های کوچک استفاده شود. پراکسید هیدروژن هنگامی که در معرض کاتالیزورهایی مانند دی اکسید منگنز قرار می گیرد، با تجزیه خود, اکسیژن آزاد می کند.

آب اکسیژنه در پرورش ماهی

 

ضد عفونی کننده


پراکسید هیدروژن می تواند برای استریل کردن سطوح مختلف، از جمله وسایل جراحی و همچنین برای استریل کردن اتاق عمل استفاده شود. هیدروژن پراکسید اثربخشی بسیار موثری در برابر ویروس‌ها، باکتری‌ها، مخمرها و هاگ ‌های باکتری ها و قارچ ها دارد و به طور کلی، فعالیت بیشتری در برابر باکتری های گرم مثبت نسبت به باکتری های گرم منفی از خود نشان می دهد. با این حال، حضور کاتالاز یا سایر پراکسیدازها در این موجودات ممکن است سبب مقاومت در برابر حضور غلظت‌ های پایین‌ هیدروژن پراکسید شود. از ویژگی های پراکسید هیدروژن در این زمینه آن است که  به عنوان یک جایگزین بی خطر برای محیط زیست در زمینه ضدعفونی کننده های مبتنی بر کلر می باشد، زیرا به صورت خود به خود تجزیه می شود و اکسیژن و آب تشکیل می دهد. 

قیمت باورنکردنی آب اکسیژنه درصد بالا


آب اکسیژنه و وایتکس یک ماده هستند؟


همانطور که در بالا نیز اشاره, یکی از کاربردهای اصلی آب اکسیژنه سفید کنندگی و ضدعفونی کنندگی آن است. همین ویژگی ها سبب شده است که بسیاری به دلیل تشابه کاربردهای این ماده با وایتکس فرض نمایند که این دو ماده یکی هستند, در صورتی که کاملا این دو یا یکدیگر متفاوت بوده و ساختارهای شیمیایی متفاوتی دارند. وایتکس در دسته بندی سفید کننده های کلر دار قرار می گیرد و برای محیط زیست و سلامتی انسان ها بسیار مضر است, در حالی که آب اکسیژنه فاقد کلر بوده و جایگزین مناسبی برای وایتکس می باشد, زیرا که به صورت خود به خودی تجزیه می گردد و دوست دار محیط زیست است.

آب اکسیژنه چیست؟

 

جهت خرید و استعلام قیمت هیدروژن پراکسید، می توانید از طریق شماره ای درج شده در سایت اشیم، به صورت تلفنی و یا واتس اپ با ما در تماس باشید.


آب اکسیژنه مصارف خانگی و خوراکی دارد؟


هیدروژن پراکسید دارای مصارف خانگی متعددی در زمینه های گوناگون است برای مثال خیساندن لنزهای تماسی در محلول 3 درصد حاوی پراکسید هیدروژن یکی از این کاربردهای خانگی آن است. همچنین از این ماده در غلظت ها و درصد های بسیار پایین جهت تمیز کنندگی و ضد عفونی کننده استفاده می گردد. به صورت کلی آب اکسیژنه زیر 3 درصد، مناسب برای کارهای خانگی و همچنین آب کسیژنه زیر 3 درصد و خالص سازی شده، مناسب برای موارد خوراکی و دارویی است که در مقادیر کم برای بدن مشکل ساز نمی باشد. مقادیر بیش از حد آن قطعا مشکل ساز خواهد بود.

کاربردهای آب اکسیژنه

 

سفید کردن مو


آب اکسیژنه رقیق شده (بین 1.9٪ تا 12٪) همراه با آمونیاک در محلول آبی، برای سفید کردن مو ها استفاده می شود. به همین دلیل خاصیت سفید کنندگی این ماده شیمیایی، نام آن را "بلوند پراکسید" نیز گذاشته اند. عمدتا آرایشگر ها این ترکیب آب اکسیژنه و آمونیاک را تحت عنوان اکسیدان و برای دکلره کردن موها می شناسند. از پراکسید هیدروژن برای سفید کردن دندان نیز استفاده می شود. در اکثر خمیردندان های سفید کننده، این ماده شیمیایی یافت شود. این ماده با اکسید کردن رنگدانه های رنگی روی مینای دندان سبب سفیدکنندگی می شود.

اکسیدان مو آب اکسیژنه

رنگساژ مو با آب اکسیژنه

 

از بین بردن لکه های خون


پراکسید هیدروژن به عنوان یک عامل سفید کننده لکه های خون شناخته می شود، اما زمانی کاربرد دارد که لکه خون تازه باشد و خیلی قدیمی نباشد. 

لکه بری آب اکسیژنه

 

درمان آکنه


پراکسید هیدروژن می تواند برای درمان آکنه استفاده گردد.


جایگزین هیدروژن پراکسید یا آب اکسیژنه چه ماده است؟


برای یافتن جایگزین مناسب برای آب اکسیژنه بایستی به این نکته توجه کرد که هدف استفاده از این ماده چه بوده است, برای مثال برای درمان آکنه که یکی از کاربردهای این ماده است, می توان از بنزوئیل پراکسید استفاده نمود.
در مواردی برای شستوشو گوش از این ماده استفاده می شود که می توان از گلیسیرین به جای آن بهره برد.
در مواردی که از آب اکسیژنه به عنوان اکسید کننده استفاده می گردد, می توان به عنوان جایگزین از اکسید کننده های دیگر مانند پرمنگنات ها استفاده نمود.


آیا آب اکسیژنه انواع مختلفی دارد؟


آب اکسیژنه را در برخی موارد به دسته بندی های صنعتی, آزمایشگاهی, خوراکی و دارویی تقسیم بندی می نمایند که بنا بر روش تولید و نوع مصرف نام گذاری شده است. اما در بیشتر موارد, آب اکسیژنه را از روی درصد آن دسته بندی و استفاده می نمایند.


چه درصد هایی از هیدروژن پراکسید کاربردی تر هستند؟


پراکسید هیدروژن معمولاً به صورت محلول در آب موجود است و برای مصرف کنندگان عمومی غلظت های 3 و 6 درصد وزنی در دسترس است. غلظت ها گاهی اوقات بر حسب حجم گاز اکسیژن تولید شده نیز توصیف می شوند. برای استفاده در آزمایشگاه ها، محلول های 30 درصد وزنی رایج ترین هستند که می تواند تا 35 درصد نیز باشد. گریدهای تجاری از 70% تا 98% نیز موجود است، اما به دلیل آنکه محلول های بیش از 68% پراکسید هیدروژن برای تبدیل شدن کامل به بخار و اکسیژن بسیار مستعد هستند و این فرایند با افزایش دمای شدیدی نیز همراه است, در نتیجه این گریدها به طور بالقوه بسیار خطرناک تر هستند و نیاز به مراقبت ویژه در محل های ذخیره سازی دارند. 

آب اکسیژنه20

 

موارد ایمنی کار با آب اکسیژنه


یکی از نکات مهم، هنگام استفاده از آب اکسیژنه, دقت به درصد آن می باشد که بایستی متناسب با هدف انجام کار باشد، برای مثال، غلظت های کم، مانند زیر 6٪، به طور گسترده ای در دسترس و مناسب برای استفاده پزشکی و خانگی هستند و نبایستی از عغلظت های بالاتر استفاده نمود. کار با غلظت های بالاتر این ماده ممکن است خطرناک باشد و حتما روش کار با آنها بایستی با برگه داده ایمنی (SDS) تطبیق داده شود. در غلظت های بالا، پراکسید هیدروژن یک اکسید کننده تهاجمی است و بسیاری از مواد از جمله پوست انسان را اکسید می کند. در حضور یک عامل کاهنده، غلظت های بالا, هیدروژن پراکسید به شدت واکنش نشان می دهد که بایستی حتما به این نکته توجه نمود.

علائم هشدار ایمنی آب اکسیژنه

پراکسید هیدروژن با غلظت بالا، معمولاً بالای 40 درصد، در صورت انتشار در محیط، باید خطرناک در نظر گرفته شوند.
تقطیر پراکسید هیدروژن در فشارهای معمولی بسیار خطرناک است.
همچنین این ترکیب خورنده است، به ویژه هنگامی که غلیظ باشد، اما حتی محلول های رقیق خانگی آن نیز ممکن است باعث تحریک چشم، غشاهای مخاطی و پوست شوند. به هیچ عنوان نبایستی این ماده نوشیده و یا استشمام گردد، نوشیدن محلول های پراکسید هیدروژن سبب تجزیه آن در معده می شود که مقادیر زیادی گاز آزاد می کند (ده برابر حجم یک محلول 3٪) که منجر به نفخ داخلی می شود. استنشاق بیش از 10 درصد می تواند باعث تحریک شدید ریوی شود.
مواجهه پوستی با محلول های رقیق پراکسید هیدروژن باعث سفید شدن پوست به دلیل میکروآمبولی ناشی از حباب های اکسیژن در مویرگ ها می شود.

آب اکسیژنه22

 

نحوه ی حمل, انقال و نگهداری آب اکسیژنه چیست؟


این ماده معمولاً همراه با یک تثبیت کننده در یک محلول اسیدی ضعیف در یک بطری تیره ذخیره می شود تا نور به آن برخورد نکند. پراکسید هیدروژن باید در مکانی خنک، خشک و دارای تهویه مناسب و دور از هرگونه مواد قابل اشتعال و کاهنده نگهداری شود. همچنین بایستی این ماده در ظرفی متشکل از مواد غیر واکنشی مانند فولاد ضد زنگ یا شیشه نگهداری شود (مواد دیگری از جمله برخی پلاستیک ها و آلیاژهای آلومینیوم نیز ممکن است مناسب باشند). به دلیل آنکه آب اکسیژنه هنگام قرار گرفتن در معرض نور به سرعت تجزیه می شود، باید در یک ظرف مات نگهداری شود و همه ی این موارد در هنگام حمل و نقل نیز صادق است.
پراکسید هیدروژن، چه به صورت غلیظ و چه به صورت رقیق شده، ممکن است خطرات متعددی را به همراه داشته باشد، یکی از مهمترین آنها آن است که در تماس با ترکیبات آلی، مخلوط های انفجاری تشکیل می دهد, در نتیجه در بحث نگهداری و حمل و نقل حتما بایستی به این موضوع توجه نمود. 

خرید خرد و عمده آب اکسیژنه
  

خرید و فروش انواع مواد شیمیایی در فروشگاه مواد شیمیایی اشیم

 

فروشگاه مواد شیمیایی اشیم، به عنوان بزرگترین فروشگاه مواد شیمیایی مفتخر است که انواع مواد شیمیایی آزمایشگاهی، صنعتی، کشاورزی و غیره را در سبد محصولات خود گنجانده است. همچنین این امکان فراهم شده است که انواع مواد شیمیایی مختلف در گریدهای گوناگون به صورت خرد و عمده در اختیار مشتریان گرامی قرار گیرد. لذا جهت خرید مواد شیمیایی مورد نیاز خود، می توانید از طریق تمامی راه های ارتباطی ذکر شده در سایت، با ما در تماس باشید. 

 

مقالات مرتبط مشاهده سایر مقالات arrow-left

MSDS چیست؟

برگه ی ایمنی مواد شیمیایی (MSDS یا SDS)
 مجموعه اطلاعات ارزشمند که با نام های "برگه داده های ایمنی" (SDS)، "برگه داده ایمنی مواد" (MSDS) و "برگه داده ایمنی محصول" (PSDS)  شناخته می شود مجموعه داده هایی است که ...

تولیدکننده موادشیمیایی

در این مقاله به 10 شرکت بزرگ و قابل اعتماد در زمینه فروش مواد شیمیایی اشاره خواهیم کرد تا با خیال راحت تر اقدام به خرید مواد شیمیایی نمایید. در ادامه نیزشرکت های مشهور تولید کننده و عرضه کننده مواد شیمیایی در جهان را با هم بررسی می کنیم.

انواع و کاربرد موادشیمیایی

تمامی مواد موجود در اطراف ما مواد شیمیایی می باشند. از وسایل ساخته ی دست بشر تا مواد طبیعی در هر حالتی که باشند جز مواد شیمیایی به حساب می آیند. این مواد شیمیایی می توانند به صورت عنصر باشند و یا می توانند به صورت ترکیب ظاهر شوند. عنصر ماده ای است که از ذرات تشکیل دهنده ی یکسانی به دست آمده است؛ این ذرات تشکیل دهنده می تواند اتم ها و یا مولکول های یکسان باشند, اما بسیاری از عناصر طبیعی دارای پایداری نیستند و به سرعت با سایر عناصر واکنش داده و ترکیب ها را می سازند. در این مقاله به انواع و کاربردهای مواد شیمیایی پرداخته شده است.

اسید باتری چیست؟

باتری ها همواره نقش بسیار زیادی در زندگی انسان ها داشته اند و با اختراع آنها تحول بزرگی در زندگی انسان ها شکل گرفته است. یکی از ارکان اصلی باتری ها، اسیدهای موحود در آنها می باشد که در این مقاله به آن پرداخته شده است. در این مقاله به سوالات زیادی در خصوص اسید باتری پاسخ  و به طور کامل با اسید باتری و کاربردهای آن پرداخته شده است.

تفاوت اتانول و متانول چیست؟

اتانول و متانول دو الکل بسیار پرکاربرد در صنعت و زندگی روزمره انسان ها می باشند که به همین علت حجم تولید بی سابقه ای را در تاریخ به خود اختصاص داده اند.پرداختن به تفاوت اتانول و متانول می تواند کمک بسیاری بزرگی به مصرف کنندگان این الکل ها داشته باشد.

arrow-left
arrow-left