واتساپ

صنایع گوگردیک!

1403/02/13

 

 

1- اسید چیست؟

 

اسیدها دسته از مواد شیمیایی می باشند که به صنایع شیمیایی گره خورده اند و جدایی آنها از این صنعت و صنایع وابسته غیر ممکن می باشد. اسیدها یک گروه از ترکیبات شیمیایی هستند که به عنوان دهنده‌ های پروتون (+H) در واکنش‌ های شیمیایی عمل می ‌کنند. اسیدها به طور طبیعی طعم ترش دارند. اسیدها و بازها (قلیاها) به طور معمول با یکدیگر واکنش داده و نمک های مختلفی ایجاد می نمایند که از این واکنش جهت به دست آوردن نمکی مشخص و یا خنثی سازی استفاده می شود. همچنین اسیدها ممکن است با برخی از فلزات واکنش دهند که این نیز از دیگر ویژگی های اسیدها می باشند.

 

خرید سولفوریک اسید در فروشگاه اشیم

 

2- سولفوریک اسید چیست؟

 

اسید سولفوریک یکی از قوی ‌ترین و پرکاربردترین اسیدها در شیمی و صنایع شیمیایی می باشد. به صورت شیمیایی با فرمول H2SO4 نمایش داده می ‌شود. این اسید در برخی صنایع به نام "آب گوگرد" نیز شناخته می‌ شود.

 

خرید سولفوریک اسید صنعتی در فروشگاه اشیم

 

3- خواص فیزیکی سولفوریک اسید

 

1-3- چگالی

 

چگالی اسید سولفوریک متغیر است و به ترکیب مخلوط با آب بستگی دارد. برای اسید سولفوریک خالص، چگالی در حدود 1.84 گرم بر سانتی‌متر مکعب است.

 

2-3- نقطه جوش

 

اسید سولفوریک در فشار جوی در حدود 337 درجه سانتیگراد به جوش می‌ آید.

 

3-3- نقطه ذوب

 

اسید سولفوریک دارای نقطه ذوبی در حدود 10 درجه سانتیگراد است.

 

خرید اسید سولفوریک آزمایشگاهی در فروشگاه مواد شیمیایی اشیم

 

4-3- فشار بخار

 

فشار بخار اسید سولفوریک در دماهای کم بسیار کم است و به صورت مایع باقی می ‌ماند.

 

5-3- پیوند هیدروژن

 

اسید سولفوریک دارای توانایی برقراری پیوندهای هیدروژنی است که به ارتباطات مولکولی قوی در محلول ‌های آبی این اسید ادامه می ‌دهد.

 

6-3- رنگ و شکل

 

 اسید سولفوریک خالص بی‌ رنگ و با بوی اسیدی تند می ‌باشد. اما در برخی از شرایط ممکن است به علت واکنش با مواد دیگر، مانند نیتراتها، تغییر رنگ دهد.

 

7-3- گرمای واکنش

 

ترکیب اسید سولفوریک با آب انتقال حرارت بسیاری ایجاد می‌ کند و می ‌تواند تا حدود 700 کیلوکالری در هر کیلوگرم از مخلوط تولید کند که این حجم از گرما بسیار خطرناک می باشد.

 

خرید خرد و عمده سولفوریک اسید

 

4- ویژگی های اسید سولفوریک

 

1-4- قویترین اسید

 

 اسید سولفوریک به عنوان یکی از قوی ‌ترین اسیدهای معروف در شیمی شناخته می‌ شود. این به این معنی است که اسید سولفوریک قادر است پروتون ‌ها را راحت تر به مواد دیگر منتقل کند و واکنش‌ های تبادل پروتونی قوی تری ایجاد کند.

 

2-4- ایمنی

 

 این اسید بسیار خطرناک و تاول ‌زاست و باید با احتیاط و در محیط‌ های مناسب و با تجهیزات ایمنی مناسب با آن کار شود و حتما از تهویه محل اطمینان حاصل یابد.

 

3-4- تولید گرما

 

 واکنش ‌های اسید سولفوریک با بسیاری از مواد معمولاً گرما ایجاد می ‌کنند. این ویژگی در بسیاری از فرآیندهای صنعتی اهمیت دارد و البته بایستی از نظر ایمنی حتما به آن دقت شود.

 

خرید اسید سولفوریک آزمایشگاهی و ارسال آن به سراسر کشور

 

5- کاربردهای اسیدسولفوریک

 

اسید سولفوریک یکی از مهم‌ ترین مواد شیمیایی در صنایع مختلف است و در انجام فرآیندها و تولید محصولات متعدد کاربردهای بسیاری دارد. برخی از کاربردهای این اسید عبارتند از:

 

1-5- صنایع پتروشیمی

 

 اسید سولفوریک به عنوان کاتالیزور و اسیدی قوی در فرآیندهای تولید مواد پتروشیمی مانند تولید اتیلن و بنزن به کار می ‌رود.

 

2-5- تولید کود

 

 اسید سولفوریک به عنوان یک ماده تشکیل ‌دهنده کودهای اسیدی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این کودها برای افزایش میوه گیاهان از مواد مغذی و ترکیب مورد نیاز آنها بهره می برند. انواع کودهای گوگردی یا سولفیدی، کودهای سولفیتی و غیره تحت تاثیر این اسید ساخته می شوند. همچنین در تولید برخی از کودهای غیرگوگردی نیز مانند کودهای فسفاته، این اسید دارای کاربرد می باشد.

 

خرید اسید سولفوریک مخصوص کود کشاورزی

 

3-5- صنایع معدنی

 

 اسید سولفوریک به عنوان یک ماده حل ‌کننده در استخراج و استفاده از معادنی مانند معادن مس و نیکل مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

 

4-5- تولید باتری ‌ها

 

 اسید سولفوریک برای تولید باتری ‌ها، به ویژه باتری ‌های خشک، اهمیت دارد. این باتری ‌ها در دستگاه‌ های الکتریکی و خودروها مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

 

5-5- صنایع نساجی و چرم

 

 اسید سولفوریک برای پالایش پوست و نساجی مورد استفاده قرار می ‌گیرد و عملا محصولات چرمی و نساجی بدون سولفوریک اسید به دست نمی آیند.

 

خرید سولفوریک اسید چرمسازی به صورت خرده و عمده

 

6-5- تصفیه آب

 

 اسید سولفوریک در فرآیندهای تصفیه آب به عنوان یک ماده بهبود دهنده کیفیت آب و کاهنده اسیدیته مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

 

7-5- تولید پلاستیک

 

در صنعت تولید مواد پلاستیکی، اسید سولفوریک به عنوان یک کاتالیزور استفاده می‌ شود تا بدون تغییر در محصول واکنش، سرعت تولید را افزایش دهد و میزان انرژی مصرفی آن را نیز کمتر نماید.

 

8-5- تصفیه نفت

 

 در فرآیندهای تصفیه نفت، اسید سولفوریک برای حذف املاح و ترکیبات آلی از نفت به کار می ‌رود. یکی از مهمترین مواد اضافی موجود در نفت گوگرد هست که از همان گوگرد استخراج شده از نفت جهت ساخت اسید سولفوریک استفاده می کنند و از این اسید برای از بین سایر مواد اضافی نفت بهره می برند.

 

با کیفیت ترین اسید سولفوریک بازار در اشیم

 

9-5- تولید فرآورده‌ های شیمیایی

 

 این اسید برای تولید مواد شیمیایی متنوع از قبیل تری ‌فلوئورو ‌استیلن و سولفات ‌آمونیوم مورد استفاده قرار می ‌گیرد. به صورت کلی از اسید سولفوریک می توان برای سنتز و ساخت انواع سولفات ها، سولفید ها و سولفیت ها بهره برد و بسیاری از نمک های معدنی را سنتز و تولید نمود.

 

10-5- تولید کاغذ

 در صنعت کاغذسازی برای تصفیه و تبدیل چوب به ماده ‌ای قابل استفاده به عنوان کاغذ، اسید سولفوریک استفاده می ‌شود.

 

11-5- صنایع غذایی

 

 این اسید برای تنظیم اسیدیته و همچنین افزودن اسیدیته به مواد غذایی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. البته شایان ذکر است که استفاده از اسید سولفوریک در صنایع غذایی با رعایت پروتکل هایی صورت می گیرد. برای مثال گرید خوراکی اسید سولفوریک تنها استفاده می شود و میزان مصرف آن نیز با دقت بررسی می گردد.

 

خرید اسید سولفوریک با گرید غذایی

 

12-5- کامپیوترها و الکترونیک

 

در تمیز کردن و تصفیه مواد و قطعات الکترونیکی نیز از این اسید و مواد ساخته شده به وسیله این اسید استفاده می نمایند.

 

خرید اسید سولفوریک با برند مرک، مخصوص آزمایشگاه های تحقیقاتی

 

6- خرید اسید سولفوریک

 

بعد از بررسی اجمالی سولفوریک اسید و همچنین بیان کاربردهای آن، مصرف کنندگان محترم این ماده شیمیایی کاربردی می توانند با توجه به نیاز خود، انواع گریدهای مختلف این اسید مهم را از فروشگاه مواد شیمیایی اشیم خریداری نمایند. انواع اسید سولفوریک در گریدهای صنعتی، آزمایشگاهی، غذایی، دارویی و غیره در فروشگاه اشیم به صورت خرده و عمده در اختیار خریداران گرامی قرار می گیرد. لذا جهت خرید سولفوریک اسید با کیفیت می توانید از طریق سایت و یا راه های ارتباطی دیگر با تیم فروش اشیم ارتباط حاصل فرمایید تا اسید سولفوریک مصرفی تان در کوتاه ترین زمان ممکن به سرتاسر کشور ارسال گردد.

 

مقالات مرتبط مشاهده سایر مقالات arrow-left

MSDS چیست؟

برگه ی ایمنی مواد شیمیایی (MSDS یا SDS)
 مجموعه اطلاعات ارزشمند که با نام های "برگه داده های ایمنی" (SDS)، "برگه داده ایمنی مواد" (MSDS) و "برگه داده ایمنی محصول" (PSDS)  شناخته می شود مجموعه داده هایی است که ...

آب اکسیژنه چیست؟

هیدروژن پراکسید که در بین عموم به نام آب اکسیژنه شناخته می شود یکی از پرکاربرد ترین مواد شیمیایی است که در کنار کاربردهایش دارای خطراتی نیز می باشد اما به دلیل کارایی بالا ...

تولیدکننده موادشیمیایی

در این مقاله به 10 شرکت بزرگ و قابل اعتماد در زمینه فروش مواد شیمیایی اشاره خواهیم کرد تا با خیال راحت تر اقدام به خرید مواد شیمیایی نمایید. در ادامه نیزشرکت های مشهور تولید کننده و عرضه کننده مواد شیمیایی در جهان را با هم بررسی می کنیم.

انواع و کاربرد موادشیمیایی

تمامی مواد موجود در اطراف ما مواد شیمیایی می باشند. از وسایل ساخته ی دست بشر تا مواد طبیعی در هر حالتی که باشند جز مواد شیمیایی به حساب می آیند. این مواد شیمیایی می توانند به صورت عنصر باشند و یا می توانند به صورت ترکیب ظاهر شوند. عنصر ماده ای است که از ذرات تشکیل دهنده ی یکسانی به دست آمده است؛ این ذرات تشکیل دهنده می تواند اتم ها و یا مولکول های یکسان باشند, اما بسیاری از عناصر طبیعی دارای پایداری نیستند و به سرعت با سایر عناصر واکنش داده و ترکیب ها را می سازند. در این مقاله به انواع و کاربردهای مواد شیمیایی پرداخته شده است.

اسید باتری چیست؟

باتری ها همواره نقش بسیار زیادی در زندگی انسان ها داشته اند و با اختراع آنها تحول بزرگی در زندگی انسان ها شکل گرفته است. یکی از ارکان اصلی باتری ها، اسیدهای موحود در آنها می باشد که در این مقاله به آن پرداخته شده است. در این مقاله به سوالات زیادی در خصوص اسید باتری پاسخ  و به طور کامل با اسید باتری و کاربردهای آن پرداخته شده است.

arrow-left
arrow-left