واتساپ

مواد شیمیایی، طبقه بندی ، انواع و کاربردهای آن

1403/01/30

 مواد شیمیایی چیست و انواع آن کدامند؟


تمامی مواد موجود در اطراف ما مواد شیمیایی می باشند. از وسایل ساخته ی دست بشر تا مواد طبیعی در هر حالتی که باشند جز مواد شیمیایی محسوب می شوند. این مواد شیمیایی می توانند به صورت عنصر باشند و یا می توانند به صورت ترکیب ظاهر شوند. عنصر ماده ای است که از ذرات تشکیل دهنده ی یکسانی به دست آمده است؛ این ذرات تشکیل دهنده می تواند اتم ها و یا مولکول های یکسان باشند, اما بسیاری از عناصر طبیعی دارای پایداری نیستند و به سرعت با سایر عناصر واکنش داده و ترکیب ها را می سازند. ترکیب ها موادی هستند که از دو یا تعداد بیشتری عنصر تشکیل شده اند و خواص جدید و منحصر به فردی را دارا هستند. این ترکیبات می تواند به صورت یون ها, مولکول ها و حالت های دیگر باشند که در کنار یکدیگر ترکیب اصلی را می سازند. فروشگاه مواد شیمیایی اُشیم سعی نموده است با توجه به تقاضای بازار مصرفی, بخش قابل توجهی از مواد شیمیایی را در فروشگاه خود جهت خرید مواد شیمیایی به صورت خرد و عمده فراهم سازد.

 

-طبقه بندی مواد شیمیایی


مواد شیمیایی دارای طبقه بندی های گسترده ای هستند و از جنبه های مختلف, مانند نوع برهمکنش های شیمیایی, نوع کاربردهای مصرفی, میزان اسیدی یا بازی بودن و ... دسته بندی می شوند. اما یکی از مهمترین و رایج ترین دسته بندی ها, دسته بندی مواد از جنبه ی حالت ظاهری آنها می باشد. به این صورت مواد شیمیایی به سه دسته ی جامد, مایع و گاز تقسیم بندی می شوند. حالت چهارمی به نام پلاسما نیز وجود دارد که قابلیت خرید و فروش آن در بازار امکان پذیر نیست و تحت شرایط خاص و در آزمایشگاه ها ایجاد می شود.هر یک از این مواد نیز می توانند با توجه به میزان و درصد خلوص, به صورت صنعتی, آزمایشگاهی, غذایی و دارویی ارائه شوند.

خرید انواع نمک های معدنی با گرید دارویی در فروشگاه اشیم. جهت خرید کلسیم سولفات دارویی کلیک نمایید.

هر سه حالت اصلی مواد شیمیایی در بازار قابل خرید و فروش هستند. گازها معمولا در کپسول ها و سیلندرها عرضه می شوند, مایعات در بشکه ها و ظروف مخصوص مایعات و مواد جامد نیز بسته به میزان و حجمشان به طرق مختلف عرضه می گردند. فروشگاه مواد شیمیایی اوشیم, با توجه به نیاز بازار و عرضه و تقاضای محصولات مختلف, دسته بندی و طبقه بندی ای از مواد شیمیایی در فروشگاه خود قرار داده تا جستوجو و پیدا نمودن ماده مورد نظر مصرف کننده در راحت ترین و آسان ترین شکل آن صورت پذیرد. در این زمینه فروشگاه اُشیم مواد قابل عرضه خود را در دسته بندی های رزین ها, پلاستیسایزرها, مواد افزودنی, مواد شیمیایی پودری, سیلیکون ها, پلیمرها, حلال ها, روغن ها, چسب و موم طبقه بندی نموده است که در هر دسته ممکن است از حالت های جامد و یا مایع مواد موجود باشد (به جز دسته بندی مواد پودری که همگی جامد هستند) و هر یک از این مواد به صورت خرد و عمده قابل عرضه می باشد.

 

حلال ها از پرفروش ترین مواد شیمیایی فروشگاه اشیم می باشند. جهت خرید انواع حلال می توانید بر روی همین لینک کلیک نمایید.

 

خرید خرد و عمده مواد شیمیایی در فروشگاه اشیم

 

-انواع ماده شیمیایی


همانطور که بالاتر اشاره شد مواد شیمیایی می توانند در دسته بندی ها و طبقه بندی های مختلفی قرار گیرند, اما همه ی آنها را می توان در دو نوع کلی قرار داد. مواد آلی و مواد معدنی. مواد آلی آن دسته از ترکیباتی هستند که از کربن و هیدروژن تشکیل شده اند و می توانند عناصر دیگری نظیر اکسیژن, گوگرد, هالوژن ها و فلزات گروه های اصلی مانند آلومینیوم را نیز شامل شوند. اما مواد معدنی گستره ی وسیع تری از عناصر را در برمی گیرد و تمامی فلزات واسطه و همچنین لانتانیدها و اکتانید ها نیز جز این دسته از مواد به شمار می آیند. در برخی موارد تمایز قائل شدن به آن که ماده ای جز دسته ی مواد آلی است و یا معدنی, می تواند سخت باشد. اما در بسیاری از موارد این تمایز بسیار راحت و آسان است. برای مثال اتانول یک ترکیب آلی است که خاصیت حلالی دارد و از اتم های کربن , هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده است و در سایت اوشیم در دسته بندی حلال ها قرار گرفته است. از طرف دیگر نمک های فلزات واسطه که اکثرا به صورت پودری هستند جز مواد معدنی می باشند و در بیشتر مواقع ترکیبات یونی و کوئوردیناسیونی را شامل می شوند. این نمک ها نیز در سایت فروشگاه اُشیم در دسته بندی مواد شیمیایی پودری و افزودنی ها قرار دارند.

 

خرید ساده و آسان انواع رزین ها در فروشگاه اشیم

 

ارسال سریع تمام مواد شیمیایی به سرتاسر ایران

 

- کاربرد مواد شیمیایی


تمام وسایل اطراف ما از مواد شیمیایی ساخته شده اند. از کامپیوتری که با آن کار می کنیم تا خودرو و بسته بندی های مواد غذایی و داروها از مواد شیمیایی تشکیل شده است. این مواد می توانند خاستگاه طبیعی و یا مصنوعی (سنتزی) داشته باشند اما در نهایت از اتم های عناصر مختلف تشکیل شده اند. در نتیجه همه ی کاربردهایی که وسایل مختلف دارا هستند از مواد شیمیایی و خاصیت های آنهاست. این کاربردها می تواند جنبه ی هنری و تزئینی ( مانند کارهای هنری رزینی و رنگ ها در نقاشی) و یا امری حیاتی در زندگی روزمره ی ما داشته باشند.(مانند افزودنی ها و روغن ها) امروزه با پیشرفت علوم مختلف, ورود مواد شیمیایی نانو به صنایع میختلف, کاربرد مواد را دو چندان نموده است, پلیمر ها, ترکیبات کوئوردیناسیونی و چارچوب های فلز-آلی از دیگر مواد شیمیایی پیشرفته ی امروزی به حساب می آیند که امروزه از مواد شیمیایی پرکاربرد در صنعت داروسازی می باشند.

 

با کیفیت ترین مواد شیمیایی در فروشگاه اشیم


آلیاژها از دیگر مواد شیمیایی با کاربرد فراوان در صنعت خودروسازی هستند که امروزه بخش قابل توجهی از مصرف مواد شیمیایی را به خود اختصاص داده اند.
توجه به این نکته ضروری است که کار با مواد شیمیایی مختلف, مستلزم آن است که روش کار با آن ماده و خطرات احتمالی آن را به خوبی بشناسیم از طریق برگه های ایمنی و علائم هشدار, ایمنی لازم جهت کار با آنها را رعایت نماییم.
کاملا مشهود است که تعداد انواع مواد شیمیایی موجود در همه ی بازار های جهانی, بسیار زیاد و غیرقابل دسترس است. اما با توجه به عرضه و تقاضای بازار, محصولات و مواد شیمیایی که بیشتر دارای اهمیت هستند در سایت فروشگاه مواد شیمیایی اوشیم قرار داده شده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هر یک از دسته بندی مواد شیمیایی می توانید به اطلاعات مربوط به آن دسته بندی در سایت فروشگاه اشیم مراجعه نمایید. همچنین برای آشنایی بیشتر با هر یک از مواد شیمیایی موجود در فروشگاه نیز, می توانید به قسمت "توضیحات محصول" آن رجوع بفرمایید.

خرید انواع روغن های صنعتی در فروشگاه اشیم. برای خرید روغن سیلیکون کلیک کنید.

مقالات مرتبط مشاهده سایر مقالات arrow-left

MSDS چیست؟

برگه ی ایمنی مواد شیمیایی (MSDS یا SDS)
 مجموعه اطلاعات ارزشمند که با نام های "برگه داده های ایمنی" (SDS)، "برگه داده ایمنی مواد" (MSDS) و "برگه داده ایمنی محصول" (PSDS)  شناخته می شود مجموعه داده هایی است که ...

آب اکسیژنه چیست؟

هیدروژن پراکسید که در بین عموم به نام آب اکسیژنه شناخته می شود یکی از پرکاربرد ترین مواد شیمیایی است که در کنار کاربردهایش دارای خطراتی نیز می باشد اما به دلیل کارایی بالا ...

تولیدکننده موادشیمیایی

در این مقاله به 10 شرکت بزرگ و قابل اعتماد در زمینه فروش مواد شیمیایی اشاره خواهیم کرد تا با خیال راحت تر اقدام به خرید مواد شیمیایی نمایید. در ادامه نیزشرکت های مشهور تولید کننده و عرضه کننده مواد شیمیایی در جهان را با هم بررسی می کنیم.

اسید باتری چیست؟

باتری ها همواره نقش بسیار زیادی در زندگی انسان ها داشته اند و با اختراع آنها تحول بزرگی در زندگی انسان ها شکل گرفته است. یکی از ارکان اصلی باتری ها، اسیدهای موحود در آنها می باشد که در این مقاله به آن پرداخته شده است. در این مقاله به سوالات زیادی در خصوص اسید باتری پاسخ  و به طور کامل با اسید باتری و کاربردهای آن پرداخته شده است.

تفاوت اتانول و متانول چیست؟

اتانول و متانول دو الکل بسیار پرکاربرد در صنعت و زندگی روزمره انسان ها می باشند که به همین علت حجم تولید بی سابقه ای را در تاریخ به خود اختصاص داده اند.پرداختن به تفاوت اتانول و متانول می تواند کمک بسیاری بزرگی به مصرف کنندگان این الکل ها داشته باشد.

arrow-left
arrow-left