واتساپ

با این آب، گیاهاتو آبیاری نکن!

1403/02/16

 

1- بهترین آب برای گیاهان کدام است؟

 

آب، فراوان ترین و مهم ترین حلال شیمیایی بر روی کره زمین می باشد که علاوه بر اهمیت شیمیایی آن، از لحاظ زندگی و حیات نیز دارای اهمیت فراوانی است. زندگی همه جانداران کره زمین وابسته به آب است؛ دسته ای از جانداران موجود بر روی کره زمین که گیاهان نامیده می شوند، حساسیت بسیار بالایی به این مایع حیات دارند، از طرف دیگر بسیاری از افراد چه به صورت کشاورزی و چه در خانه های خود، مشغول پرورش گیاهان مختلف می باشند، از همین رو فروشگاه اشیم در این مقاله به بررسی آب مورد نیاز گیاهان پرداخته است.

 

2- آب مناسب برای گیاهان چگونه آبی است؟

 

هر کدام از آب های لوله کشی، آب به دست آمده از باران، آب موجود در آکواریوم، آب مقطر آزمایشگاهی یا آب خوراکی لوله کشی، آب معدنی و آب فیلتر شده توسط فیلترها و صافی های مختلف، هر کدام معایب و مزایایی دارند که با دانستن آن ها می توان بهترین آب را جهت آبیاری گیاهان مختلف انتخاب کرد. گیاهان مختلف، نیازهای مختلف و متفاوتی دارند، از این رو یک نوع آب می تواند برای برخی از گیاهان به بهترین نحو عمل کند و برای نوع دیگری از گیاه سبب فساد و خرابی شود.

 

خرید انواع مواد شیمیایی از فروشگاه مواد شیمیایی اشیم

 

3- آیا آب لوله کشی برای گیاه مضر است؟

 

آب لوله کشی معمولاً اولین و سریع ترین انتخاب برای آبیاری گیاهان است و حتی در بیشتر مواقع انتخاب مناسبی نیز می باشد. اما همانطور که گفته شد، از آنجا که همه گیاهان یکسان نیستند و کیفیت آب لوله کشی نیز در مناطق مختلف، بسیار متفاوت است؛ قبل از مصرف این آب بایستی توجهات لازم را انجام داد. با توجه به آنکه محتوای مواد معدنی موجود در آب های لوله کشی و کیفیت آن ها یکسان نمی باشد، در صورتی که آب لوله کشی از نظر مواد معدنی و شیمیایی به اصطلاح سنگین باشد، می تواند سبب آسیب دیدن گیاهان و از بین رفتن آن شود.

 

1-3- بهترین راه استفاده از آب لوله کشی برای آبیاری گیاه کدام است؟

 

بسیاری از متخصصان و پرورش دهندگان گیاهان توصیه می کنند که آب لوله کشی بایستی 24 ساعت در ظرفی بماند و سپس استفاده شود زیرا که این کار سبب کلرزدایی آب لوله کشی می شود و به دمای اتاق نیز می رسد. اما با این حال، آب باران، آب مقطر، آب تصفیه شده یا آب موجود آکواریوم جزو بهترین آب ها برای گیاهان هستند و بهتر است به جای استفاده از آب لوله کشی، از این آب ها استفاده کرد.

 

خرید خرد و عمده انواع مواد شیمیایی مایع و جامد در فروشگاه اشیم

 

4- آبیاری گیاهان با استفاده از آب معدنی امکان پذیر است؟

 

آب های آشامیدنی که به صورت بسته بندی و در بطری به فروش می رسند و به نام آب های معدنی شناخته می شوند، جایگزین مناسبی برای آب لوله کشی جهت آبیاری گیاهان به حساب می آیند. البته این آبیاری بیشتر برای گیاهان خانگی توصیه می شود، زیرا که در مقیاس های بیشتر و بالاتر، به هیچ عنوان این روش به صرفه نمی باشد. با توجه به این که آب های معدنی از منابع زیرزمینی جمع آوری می شوند، سرشار از املاح معدنی می باشند و سبب حفظ شادابی گیاهان می شوند.

 

1-4- مزایای آب معدنی برای آبیاری گیاهان خانگی کدام اند؟

 

آب های معدنی حاوی مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم می باشند که از مواد معدنی مورد نیاز گیاهان به حساب می آید.

آب های معدنی به علت تصفیه های چند باره در کارخانه ها، عاری از آلاینده هایی از جمله کلر و فلوراید می باشند.

 

2-4- معایب آب معدنی برای آبیاری گیاهان خانگی کدامک اند؟

 

همانطور که اشاره شد، آبیاری با آب های معدنی، سبب افزایش هزینه ها می شود.

بطری های پلاستیکی آب معدنی، برای سال ها در طبیعت باقی خواهند ماند و بازیافت آن ها نیز نیاز به زمان و انرژی زیادی دارد.

 

عرضه کلیه مواد شیمیایی آزمایشگاهی، صنعتی و کشاورزی در فروشگاه اشیم

 

5- آبیاری گیاهان با استفاده از آب مقطر، آری یا نه؟

 

آب مقطر نوعی آب پالایش شده و تقطیر شده است که از هر گونه آلودگی و ناخالصی و مواد معدنی عاری می باشد. جهت تهیه آب مقطر، آب در دمای 100 درجه سانتی گراد جوشانده می شود تا تبدیل به بخار آب شود و سپس این بخار ها با سینی هایی تبدیل به مایع می گردد که همان آب مقطر می باشد.

 

1-5- مزایای استفاده از آب مقطر برای آبیاری گیاهان خانگی

 

آب مقطر آبی بدون مواد معدنی (کلسیم، منیزیم و سدیم) می باشد که این مسئله سبب تشکیل سطحی نفوذناپذیر بر روی خاک نمی شود و هوارسانی به داخل خاک را مختل نمی کند.

آب مقطر هیچ ماده شیمیایی یا میکروبی مضری ندارد که سبب سلامتی گیاه می شود.

 

2-5- معیاب استفاده از آب مقطر در آبیاری گیاهان کدام اند؟

 

فرآیند تقطیر آب و به دست آوردن آب مقطر ، مواد معدنی مفیدی چون کلسیم و منیزیم را که برای اکثر گیاهان مفید است از آب حذف می نماید.

با توجه به هزینه تقطیر آب که نیاز به انرژی نسبتا بالایی نیز دارد تهیه آب مقطر را تا حدی از لحاظ اقتصادی به صرفه نمی سازد.

 

خرید کود و نمک شیمیایی سولوپتاس از بزرگترین فروشگاه مواد شیمیایی 

 

6- آب باران، آبی از دل طبیعت!!

 

1-6- مزایای آب باران چیست؟

 

هزینه آن کم است و تا حدی رایگان است.

بسیار آب نرمی است؛ حاوی مقادیر کمی مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم می ‌باشد و بدون یون های کلر و فلوراید است.

 

2-6- معایب آب باران چیست؟

 

جمع آوری آن سخت است

در همه مناطق کشور، باران به اندازه کافی نمی بارد.

در مناطق صنعتی، آب باران کمی اسیدی می باشد.

 

عرضه انواع مواد شیمیایی آزمایشگاهی، صنعتی و کشاورزی در فروشگاه اشیم

 

7- به طور کلی چه میزان آب برای آبیاری گیاهان کفایت می کند؟

 

تا به اینجا با چند مورد از آب هایی که می توان از آنها در آبیاری گیاهان مختلف استفاده کرد، آشنا شدیم، اما میزان آب در هر مرحله آبیاری نیز دارای اهمیت است. همه گیاهان به مقدار یکسانی و مساوی آب احتیاج ندارند. بسیاری از گیاهان خانگی از مناطق گرمسیری و استوایی جهان که تقریبا همه روزه دارای بارش باران هستند، می آیند، این گونه گیاهان معمولا نیاز به آب زیادی جهت حفظ شادابی دارند و یا بر عکس، برخی گیاهان از خانواده کاکتوس ها که از سرزمین های خشک آمده اند، نیاز به آب زیادی ندارند.

 

خرید نمک سولفات آمونیوم، مناسب خاک های کشاورزی در اشیم

 

اشیم امیدوار است که مطالب مطرح شده در این مقاله، به صورت کاربردی، برای شما مفید واقع شده باشد.

 

مقالات مرتبط مشاهده سایر مقالات arrow-left

MSDS چیست؟

برگه ی ایمنی مواد شیمیایی (MSDS یا SDS)
 مجموعه اطلاعات ارزشمند که با نام های "برگه داده های ایمنی" (SDS)، "برگه داده ایمنی مواد" (MSDS) و "برگه داده ایمنی محصول" (PSDS)  شناخته می شود مجموعه داده هایی است که ...

آب اکسیژنه چیست؟

هیدروژن پراکسید که در بین عموم به نام آب اکسیژنه شناخته می شود یکی از پرکاربرد ترین مواد شیمیایی است که در کنار کاربردهایش دارای خطراتی نیز می باشد اما به دلیل کارایی بالا ...

تولیدکننده موادشیمیایی

در این مقاله به 10 شرکت بزرگ و قابل اعتماد در زمینه فروش مواد شیمیایی اشاره خواهیم کرد تا با خیال راحت تر اقدام به خرید مواد شیمیایی نمایید. در ادامه نیزشرکت های مشهور تولید کننده و عرضه کننده مواد شیمیایی در جهان را با هم بررسی می کنیم.

انواع و کاربرد موادشیمیایی

تمامی مواد موجود در اطراف ما مواد شیمیایی می باشند. از وسایل ساخته ی دست بشر تا مواد طبیعی در هر حالتی که باشند جز مواد شیمیایی به حساب می آیند. این مواد شیمیایی می توانند به صورت عنصر باشند و یا می توانند به صورت ترکیب ظاهر شوند. عنصر ماده ای است که از ذرات تشکیل دهنده ی یکسانی به دست آمده است؛ این ذرات تشکیل دهنده می تواند اتم ها و یا مولکول های یکسان باشند, اما بسیاری از عناصر طبیعی دارای پایداری نیستند و به سرعت با سایر عناصر واکنش داده و ترکیب ها را می سازند. در این مقاله به انواع و کاربردهای مواد شیمیایی پرداخته شده است.

اسید باتری چیست؟

باتری ها همواره نقش بسیار زیادی در زندگی انسان ها داشته اند و با اختراع آنها تحول بزرگی در زندگی انسان ها شکل گرفته است. یکی از ارکان اصلی باتری ها، اسیدهای موحود در آنها می باشد که در این مقاله به آن پرداخته شده است. در این مقاله به سوالات زیادی در خصوص اسید باتری پاسخ  و به طور کامل با اسید باتری و کاربردهای آن پرداخته شده است.

arrow-left
arrow-left