واتساپ

آلومینیوم، فلزی پرکاربرد اما ارزان

1403/02/16

 

آلومینیوم یکی از قدیمی ترین عناصر شناخته شده برای انسان است که دارای کاربردهای فراوانی نیز می باشد. به طور کلی پودر آلومینیوم دارای کاربرد های فراوانی در ساخت انواع محصولات الکترونیکی ، رنگ ها، سلول های خورشیدی و مواد منفجره می باشد. فلز آلومینیوم دارای رنگ سفید و نقره ای است و در گروه ۱۳ام جدول تناوبی قرار دارد و به عنوان یک فلز، رسانای خوب گرما و برق می باشد. در این مقاله، اشیم به ویژگی ها و کاربردهای دو شکل مرسوم این عنصر مهم، یعنی پودر و شمش آلومینیوم می پردازد.

 

خرید آلومینیوم پودری و نمکی در فروشگاه اشیم

 

1- پودر و شمش آلومینیوم چگونه به دست می آید؟

 

روند ساخت و تولید پودر و شمش آلومینیوم با فرآیندهای تولید دیگر فلزات، می تواند متفاوت باشد. برخلاف برخی دیگر از فلزات، آلومینیوم بیشتر در هنگام ساخت، اکسترود می شود. این فرآیند شامل وارد کردن نیرو به فلز آلومینیوم از طریق قالب، جهت ایجاد یک محصول با شکل مشخص است. فرآیند اکستروژن را می توان به صورت یک فرآیند گرم انجام داد، در این روش، به فلز ابتدا گرما وارد می شود تا قابلیت انعطاف بیشتری پیدا کند. فرآیند اکستروژن یک روش سودمند در فرآیند ساخت آلومینیوم است، زیرا به طور کلی در مقایسه با سایر روش های ساخت، فشار و انرژی مکانیکی کمتری به فلز وارد می کند . فلز آلومینیوم می تواند از راه های دیگری نیز به دست آید ، اگرچه سایر روش های به دست آوردن آلومینیوم می توانند انرژی و فشار بیشتری به فلز وارد کنند و در نتیجه آلومینیوم نهایی را شکننده تر کنند.

 

2- انواع پودر آلومینیوم کدام اند؟

 

 

1-2- پودر اکسید آلومینیوم

 

پودر آلومینیوم اکسید از ترکیب کردن پودر آلومینیوم فلزی و اکسیژن به دست می آید و فرمول شیمیایی آن به شکل Al2O3 می باشد و به اکسید آلومینیوم (III)  نیز شهرت دارد.آلومینیوم فلزی با اکسیژن موجود در جو به راحتی واکنش می دهد، لذا جهت ساخت اکسید آلومینیوم، کار سختی در پیش نیست.

 

2-2- پودر آلومینیوم تیره

 

پودر آلومینیوم تیره که با نام پودر فلاش نیز شناخته می شود، اکثرا جهت واکنش های انفجاری مورد استفاده قرار می گیرد. می توان این پودر آلومینیوم تیره را با استفاده از مواد شیمیایی پودری مختلف همچون کلرات پتاسیم، نیترات پتاسیم و گوگرد به دست آورد. این ترکیبات به روش های مختلف مخلوط می شوند تا اثرات و کاربردهای مختلفی را ایجاد کنند. برخی برای انفجارهای شدیدتر و برخی دیگر جهت ایجاد نور بیشتر کاربرد دارند.

 

3-2- پودر آلومینیوم پولکی

 

بیشتر استفاده از آلومینیوم پولکی در صنایع تولید رنگ می باشد، با توجه به اندازه این نوع از پودر آلومینیوم و همچنین ویژگی خاصی از آن که به چرب بودن شهرت دارد، سبب کاربرد و استفاده ویژه آن در صنایع رنگ می باشد.

 

خرید با کیفیت ترین نمک های فلزی در فروشگاه اشیم

 

3- کاربردهای استفاده از پودر آلومینیوم چیست؟

 

از پودر آلومینیوم در تولید بسیاری از محصولات مانند صفحات خورشیدی ، کرم های ضد آفتاب و بتن سبک استفاده می شود. این پودر همچنین کاربرد گسترده ای در تولید وسایل آتش بازی و مواد منفجره دارد که نشان دهنده طیف وسیع و گسترده کاربرد این ماده شیمیایی می باشد.

 

1-3- اکسایش- کاهش

 

بیشترین استفاده و کاربرد پودر آلومینیوم، استفاده از قابلیت آن در تولید واکنش های اکایش-کاهش گرمازا است. این پودر آلومینیوم را می توان با یک اکسید فلزی دیگر مخلوط نمود تا به خوبی بسوزد و در مدت زمان کوتاهی، انرژی زیادی آزاد کند. از این واکنش شیمیایی جهت تولید پودر فلاش استفاده می شود که در آن پرکلرات آلومینیوم و پتاسیم با یکدیگر واکنش شدید نشان می دهند و یک انفجار و به اصطلاح فلاش شدیدی ایجاد می کنند. اگر پودر اکسید آهن و پودر آلومینیوم نیز باهم مخلوط شوند، واکنش ترمیت را ایجاد می کنند که نور بسیار زیاد و مقادیر زیادی گرما تولید می کند که در بسیاری از فرآیندهای صنعتی مانند ریل گذاری قطارها دارای کاربرد می باشد.

 

خرید آلومینیوم نیترات به صورت خرد و عمده در اشیم

 

2-3- آتش بازی

 

همانطور که در قسمت های قبلی نیز اشاره شد، در ساخت وسایل آتش بازی و مواد منفجره نیز از پودر آلومینیوم استفاده می شود، شاید فلزات دیگر نیز این ویژگی را داشته باشند، اما استفاده از مواد منفجره با آلومینیوم راحت تر از بسیاری از ترکیبات دیگر است.

 

خرید انواع حلال های آلومینیوم به صورت خرد و عمده

 

3-3- سوخت موشک

 

سوخت مورد استفاده در موشک ها اغلب با استفاده از پودر آلومینیوم بهینه سازی می شود و بسیاری از سوخت های جامد موشک بر اساس واکنش های شیمیایی مربوط به آلومینیوم ساخته می شوند.

 

4- شمش آلومینیوم چیست؟

 

شمش آلومینیوم در اندازه و سایزهای مختلف و با خلوص و همچنین قیمت متفاوتی وارد بازار می شود و صنایع مختلف بر حسب نوع نیازشان، خلوص و حجم مورد نیاز خود از آلومینیوم را خریداری و مورد استفاده  قرار می دهند. شمش های آلومینیوم در شکل های مختلف تولید می شوند و کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارند.

 

ارسال انواع آلومینیوم پودری و شمشی به سرتاسر ایران

 

5- کاربردهای شمش آلومینیوم چیست؟

 

1-5- متالورژی

 

از آلومینیوم می توان در متالورژی نیز استفاده کرد. برخی از آلیاژها معمولاً با افزودن آلومینیوم به فلز مذاب ایجاد می شوند. در برخی موارد ، آلومینیوم می تواند توسط تجهیزات پیشرفته و مدرن برای ساخت قطعات فلزی، به طور مستقیم استفاده شود.

 

خرید نمک سولفات آلومینیوم در فروشگاه مواد شیمیایی اشیم

 

2-5- صنایع الکترونیکی

 

تعداد زیادی از صنایع الکترونیکی از آلومینیوم استفاده می کنند. از آلومینیوم می توان جهت ساخت لایه رسانای نازکی بر روی قطعات الکترونیکی استفاده کرد.

 

عرضه انواع نمک های آلومینیومی در اشیم

 

3-5- رنگ

 

آلومینیوم به بسیاری از رنگ ها اضافه می شود تا براقیت فلزی بیشتری در رنگ ها به وجود آید. آلومینیوم وقتی به رنگی اضافه می شود می تواند ظاهر نقره ای رنگ قابل توجهی را در آن به وجود آورد.

 

4-5- لوازم آرایشی

 

آلومینیوم در مواد آرایشی نیز استفاده می شود و می تواند نتایج قابل توجهی داشته باشد. برخی از انواع لوازم آرایشی که ظاهری فلزی دارند ، از ترکیبات آلومینیوم استفاده می کنند.

 

خرید نمک آلومینیوم اکسید در فروشگاه اشیم

 

6- خطرات آلومینیوم در هنگام کار با آن چیست؟

 

پودر و شمش آلومینیوم در حالت عادی ایمن است و حتی خطری برای محیط زیست نیز ندارد اما وجود پودر آن در هوا و در کنار منابع احتراق می تواند منجر به انفجار پودر آلومینیوم شود که می تواند بسیار خطرناک باشد. بنابراین هنگام کار با آلومینیوم و مخصوص پودر آلومینیوم، موارد ایمنی مربوط به آتش گیری بایستی رعایت شود.

 

فروش خرد و عمده انواع نمک های فلزی در اشیم

 

فروشگاه مواد شیمیایی اشیم امیدوار است که این مقاله، مورد رضایت شما واقع شده باشد. جهت خرید انواع نمک های آلومینیومی و همچنین فلزی، می توانید هم از طریق سایت و راه های تماس، سفارش خود را نهایی سازید

مقالات مرتبط مشاهده سایر مقالات arrow-left

MSDS چیست؟

برگه ی ایمنی مواد شیمیایی (MSDS یا SDS)
 مجموعه اطلاعات ارزشمند که با نام های "برگه داده های ایمنی" (SDS)، "برگه داده ایمنی مواد" (MSDS) و "برگه داده ایمنی محصول" (PSDS)  شناخته می شود مجموعه داده هایی است که ...

آب اکسیژنه چیست؟

هیدروژن پراکسید که در بین عموم به نام آب اکسیژنه شناخته می شود یکی از پرکاربرد ترین مواد شیمیایی است که در کنار کاربردهایش دارای خطراتی نیز می باشد اما به دلیل کارایی بالا ...

تولیدکننده موادشیمیایی

در این مقاله به 10 شرکت بزرگ و قابل اعتماد در زمینه فروش مواد شیمیایی اشاره خواهیم کرد تا با خیال راحت تر اقدام به خرید مواد شیمیایی نمایید. در ادامه نیزشرکت های مشهور تولید کننده و عرضه کننده مواد شیمیایی در جهان را با هم بررسی می کنیم.

انواع و کاربرد موادشیمیایی

تمامی مواد موجود در اطراف ما مواد شیمیایی می باشند. از وسایل ساخته ی دست بشر تا مواد طبیعی در هر حالتی که باشند جز مواد شیمیایی به حساب می آیند. این مواد شیمیایی می توانند به صورت عنصر باشند و یا می توانند به صورت ترکیب ظاهر شوند. عنصر ماده ای است که از ذرات تشکیل دهنده ی یکسانی به دست آمده است؛ این ذرات تشکیل دهنده می تواند اتم ها و یا مولکول های یکسان باشند, اما بسیاری از عناصر طبیعی دارای پایداری نیستند و به سرعت با سایر عناصر واکنش داده و ترکیب ها را می سازند. در این مقاله به انواع و کاربردهای مواد شیمیایی پرداخته شده است.

اسید باتری چیست؟

باتری ها همواره نقش بسیار زیادی در زندگی انسان ها داشته اند و با اختراع آنها تحول بزرگی در زندگی انسان ها شکل گرفته است. یکی از ارکان اصلی باتری ها، اسیدهای موحود در آنها می باشد که در این مقاله به آن پرداخته شده است. در این مقاله به سوالات زیادی در خصوص اسید باتری پاسخ  و به طور کامل با اسید باتری و کاربردهای آن پرداخته شده است.

arrow-left
arrow-left