واتساپ

رنگ بهتر ماشین، با استفاده از هاردنر

1403/02/11

 

1- هاردنر رنگ خودرو چه کاربردی دارد؟

 

شاید بیشترین جایی که کلمه هاردنر را شنیده اید، مربوط به هاردنرهای رزین ها و یا خمیرهای سیلیکونی بوده است، اما علاوه بر این موارد، هاردنرهای مختلف دیگری نیز وجود دارد که در این مقاله، اشیم به هاردنر رنگ خودرو می پردازد.

 

خرید انواع نمک های رنگی شیمیایی در فروشگاه اشیم

 

2- هاردنر رنگ خودرو دقیقا چیست؟

 

هاردنر رنگ خودرو یک ترکیب شیمیایی است که در تعمیر و ترمیم رنگ بدنه خودرو استفاده‌ می شود. از خواص هاردنر رنگ خودرو می توان به ایجاد انعطاف پذیری بیشتر و خاصیت آن به عنوان یک کاتالیزور اشاره کرد.

 

3- نحوه استفاده از هاردنر رنگ خودرو چگونه است؟

 

جهت استفاده از هاردنر ررنگ خودرو، معمولا هاردنر را با مقادیری رنگ یا بتونه مخلوط می کنند و سپس از هاردنر استفاده می کنند. در زمینه ترمیم رنگ خودرو، استفاده از انواع هاردنرها در رنگ و ترمیم بدنه امری واجب است. با این روش و با استفاده از هاردنر، در رنگ خودرو جلا و براقیتی ایجاد می شود که بدون هاردنر امکان پذیر نمی باشد. همچنین با به کارگیری هاردنر رنگ خودرو، زیبایی رنگ قسمتی که آسیب دیده است، به شکل اولیه خود باز می گردد. البته استفاده از هاردنر در رنگ خودرو فرایندی ساده نیست و حتی می توان گفت کاملا پیچیده است و بایستی توسط افراد متخصص انجام گیرد. هاردنرهای مخصوص رنگ خودرو باید دارای کیفیت بسیار بالایی باشند، زیرا عدم کیفیت مطلوب در این هاردنرها سبب از بین رفتن رنگ و بدنه خودرو می شود.

 

خرید نمک آهن سولفات، مخصوص صنایع رنگ سازی در فروشگاه اشیم

 

4- انواع هاردنر های رنگ خودرو کدام اند؟

 

1-4- هاردنر انیدریدی

 

از ویژگی های بارز هاردنرهای انیدریدی می توان به مقاومت عالی آنها در برابر حرارت و عایق بودنشان اشاره کرد. از هاردنرهای انیدریدی به عنوان قالب، جهت تولید انواع تجهیزات برقی و الکترونیکی نیز استفاده می شود. همچنین این هاردنر انیدریدی کاربرد زیادی در مواد کامپوزیتی دارد.

 

2-4- هاردنر فنالامین

 

از ویژگی های هاردنر فنالامینی، خشک و سخت شدن بسیار عالی در دماهای پایین است که از خواص ویژه این سخت کننده می باشد. همچنین هاردنر فنالامینی مقاومت بسیار مطلوبی در برابر مواد شیمیایی دارد. کاربرد عمده هاردنر فنالامینی در صنعت کشتی سازی است. از خواص این ترکیب به عنوان پوشش در گیاهان، لوله ها و ترکیبات فلزی استفاده های بسیاری می شود.

 

3-4- هاردنر پلی آمیدی

 

هاردنرهای پلی آمیدی در کاربردهای زیادی مانند روکش کف، کشتی ها و پرایمرهای سنگین و چسب های مصالح ساختمانی استفاده می شوند. هاردنرهای پلی آمیدی دارای ویژگی هایی نظیر استحکام، چسبندگی، انعطاف پذیری و خاصیت ضد آبی مطلوبی هستند و کاربرد های زیادی در صنایع مختلف دارند. البته لازم به ذکر است که استفاده از این هاردنر ها بایستی توسط افراد متخصص صورت پذیرد تا نتیجه مطلوب در محصولات نهایی ظاهر شود.

 

4-4-هاردنر پلی آمینی

 

این هاردنر پلی آمینی ماده ای شفاف و براق است و بنابراین نه تنها برای پوشش کف داخلی، بلکه در زمینه ها و کاربردهایی که که به مقاومت شیمیایی نیز نیاز دارند مانند کارخانه ها و آزمایشگاه ها، از این هاردنر استفاده می شود.

 

خرید خرد و عمده مواد شیمیایی در فروشگاه اشیم

 

5- سه مزیت استفاده از هاردنر رنگ خودرو

 

1- استفاده آسان از هاردنر رنگ خودرو نسبت به سایر موارد مشابه

2- خشک کنندگی سریع این دسته از هاردنرها

3- کیفیت بالا و قابل قبول هاردنرهای رنگ خودرو

 

6- پنج کاربرد هاردنر رنگ خودرو

 

1- کاربرد این دسته از هاردنرها به عنوان کیلر

2- استفاده از هاردنرهای رنگ خودرو در آسترهای آکریلیک پلی یورتان

3- مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و رطوبت های بالا

4- قرار گیری و قابل استفاده بودن بر روی تمامی سطوح ساخته شده از چوب، سیمان، فلز، بتن، گچ، شیشه‌ و سنگ

5- جلوگیری و مقاومت از ایجاد خط و خش بر روی سطوح مختلف

 

7- چرا برخی از هاردنرها قبل از مصرف ژله ای می شوند؟

 

جهت سخت و خشک شدن، هاردنر بایستی با اکسیژن موجود در هوا ترکیب شود و به صورت ژل مانند در آید؛ بنابراین در تولید و بسته بندی هاردنرها بایستی بسیار دقت شود تا از واکنش هاردنر با اکسیژن جلوگیری شود. در صورتی که بسته بندی محصول با مشکل رو به رو باشد، محصول فاسد شده و کدر می شود و قبل از مصرف، حالت ژله ای به خود می گیرد. البته بایستی توجه شود که حجم کیلر به هاردنر (خشک کن) مصرفی بایستی به نسبت ۲ به ۱ باشد و طبق دستورالعمل ها استفاده شود.

 

عرضه مستقیم محصولات شیمیایی در فروشگاه اشیم

 

8- ده نکته ایمنی و نگهداری مربوط به هاردنر رنگ خودرو

 

در کنار مزایای استفاده از هاردنر رنگ خودرو ، بایستی در نگهداری و استفاده از آن نیز نهایت دقت را به عمل آورد. در ادامه این مقاله به 10 نکته مهم اشاره شده است که در استفاده از هاردنر رنگ خودرو بایستی مورد توجه قرار گیرد.

1- هاردنر رنگ خودرو در حالت بخار و مایع قابلیت آتش گیری دارد.

2- هاردنر رنگ خودرو ممکن است سبب خواب آلودگی و سرگیجه شود.

3- هاردنر رنگ خودرو برای ریه بسیار خطرناک است و بایستی از استشمام آن پرهیز شود.

4- هاردنر رنگ خودرو برای پوست خطرناک است و ممکن است موجب آلرژی، خارش و سوزش پوست شود. بنابراین بایستی از تماس هاردنر رنگ خودرو با پوست پیشگیری و جلوگیری نمود.

5- هاردنر رنگ خودرو بایستی در انبارهایی با تهویه و دمای مناسب نگهداری شوند.

6- هاردنر رنگ خودرو بایستی دور از گرما و یا شعله مستقیم نگهداری شود.

7- از به کارگیری هاردنر رنگ خودرو در محیط های گرم و قابل احتراق بایستی اجتناب شود.

8- از سیگار کشیدن در حین کار با هاردنر رنگ خودرو بایستی خودداری شود.

9- هاردنر رنگ خودرو نبایستی تنفس شود. در صورت وارد شدن هاردنر رنگ خودرو به دستگاه تنفسی و ریه ها بایستی به سرعت به محل باز رفته و هوای تازه استشمام شود.

10-در صورت بلع ناخواسته هاردنر رنگ خودرو، بایستی به پزشک مراجعه شود.

 

خرید نمک آهن اکسید، مناسب صنایع رنگ و رزین در فروشگاه اشیم

 

9- ترکیب هاردنر رنگ خودرو با رزین

 

مسلما ترکیب هاردنر رنگ خودرو با رزین دارای محدودیت هایی است، زیرا که بایستی برای هر نوع رزینی، از هاردنر مخصوص به آن استفاده نمود، اما در برخی موارد به عنوان جایگزین و یا در بعضی موارد دیگر به عنوان یک عامل زیبایی، از هاردنر رنگ خودرو در ترکیب با رزین نیز استفاده می شود که نکته بسیار مهم، نسبت ترکیب این دو ماده  با یکدیگر می باشد.

 

خرید انواع رزین در فروشگاه اشیم

 

فروشگاه مواد شیمیایی اشیم امیدوار است که این مقاله مورد پذیرش و رضایت شما واقع شده باشد.

مقالات مرتبط مشاهده سایر مقالات arrow-left

MSDS چیست؟

برگه ی ایمنی مواد شیمیایی (MSDS یا SDS)
 مجموعه اطلاعات ارزشمند که با نام های "برگه داده های ایمنی" (SDS)، "برگه داده ایمنی مواد" (MSDS) و "برگه داده ایمنی محصول" (PSDS)  شناخته می شود مجموعه داده هایی است که ...

آب اکسیژنه چیست؟

هیدروژن پراکسید که در بین عموم به نام آب اکسیژنه شناخته می شود یکی از پرکاربرد ترین مواد شیمیایی است که در کنار کاربردهایش دارای خطراتی نیز می باشد اما به دلیل کارایی بالا ...

تولیدکننده موادشیمیایی

در این مقاله به 10 شرکت بزرگ و قابل اعتماد در زمینه فروش مواد شیمیایی اشاره خواهیم کرد تا با خیال راحت تر اقدام به خرید مواد شیمیایی نمایید. در ادامه نیزشرکت های مشهور تولید کننده و عرضه کننده مواد شیمیایی در جهان را با هم بررسی می کنیم.

انواع و کاربرد موادشیمیایی

تمامی مواد موجود در اطراف ما مواد شیمیایی می باشند. از وسایل ساخته ی دست بشر تا مواد طبیعی در هر حالتی که باشند جز مواد شیمیایی به حساب می آیند. این مواد شیمیایی می توانند به صورت عنصر باشند و یا می توانند به صورت ترکیب ظاهر شوند. عنصر ماده ای است که از ذرات تشکیل دهنده ی یکسانی به دست آمده است؛ این ذرات تشکیل دهنده می تواند اتم ها و یا مولکول های یکسان باشند, اما بسیاری از عناصر طبیعی دارای پایداری نیستند و به سرعت با سایر عناصر واکنش داده و ترکیب ها را می سازند. در این مقاله به انواع و کاربردهای مواد شیمیایی پرداخته شده است.

اسید باتری چیست؟

باتری ها همواره نقش بسیار زیادی در زندگی انسان ها داشته اند و با اختراع آنها تحول بزرگی در زندگی انسان ها شکل گرفته است. یکی از ارکان اصلی باتری ها، اسیدهای موحود در آنها می باشد که در این مقاله به آن پرداخته شده است. در این مقاله به سوالات زیادی در خصوص اسید باتری پاسخ  و به طور کامل با اسید باتری و کاربردهای آن پرداخته شده است.

arrow-left
arrow-left