واتساپ

شیمی، آرایشگر پوست و مو

1403/02/16

 

همانطور که بارها اشاره کرده ایم، مواد شیمیایی مختص به آزمایشگاه ها و یا صنایع شیمیایی نیستند و تقریبا در تمامی زمینه های زندگی انسان ها دارای نقش می باشند. یکی از مهم ترین دسته هایی که مواد شیمیایی، نقش اول را در آن بازی می کنند، دسته مواد آرایشی و بهداشتی است. به جرئت می توان گفت که تمامی اجزای یک ماده بهداشتی، در صورتی که از منابع طبیعی استفاده نشود، کاملا شیمیایی است. در این مقاله به مواد بهداشتی موبر، که یکی از پراستفاده ترین مواد بهداشتی موجود در بازار است پرداخته خواهد شد.

 

خرید کلسیم تیوگلیوکلات به صورت خرد و عمده از فروشگاه اشیم

 

1- موبر چیست؟

 

همانطور که از نام محصول مشخص است، موبرها موادی هستند که در اثر استفاده از آنها، موها بدون دخالت تیغ و یا ماشین ها اصلاح، از بین می روند. همین عدم تهاجمی بودن مکانیسم موبرها، آنها را به محصولات پرطرفداری تبدیل نموده است. موبرها محصولات جدیدی نیستند و از گذشته ها و از طریق برخی مواد شیمیایی و طبیعی ساده ساخته و مورد مصرف همگان قرار می گرفتند. موبرها ممکن است به شکل کرم ‌ها و یا اسپری ‌های موبر در بازار وجود داشته باشند که همگی دارای مکانیسم و مواد شیمیایی یکسانی هستند. در این مقاله، به بررسی انواع، مواد تشکیل دهنده محصولات موبر پرداخته خواهد شد.

 

2- مواد تشکیل دهنده کرم موبر چیست؟

 

همانطور که به آن اشاره شد، کرم ها و اسپری های موبر، از چندین و چند ماده شیمیایی تشکیل شده اند که به صورت کرم یا اسپری در نهایت مورد مصرف قرار می گیرند. در اینجا به برخی از مواد تشکیل دهنده آنها اشاره شده است.

 

 1-2- مواد گوگردی

 

اصلی ترین و مهم ترین جز تشکیل دهنده موبرها، جز گوگردی آنها می باشد. در اصل همین گوگرد است که ساختار پروتئینی موها را شکننده می کند و سبب از بین رفتن آنها می شود. اما گوگرد به صورت مستقیم و عنصری در این مواد استفاده نمی شود، بلکه از نمک ها و یا اسیدهای گوگردی مناسب بهره برده می شود. برای مثال تیوگلیکولیک اسید یا نمک‌ های آن، مثل کلسیم تیوگلیکولات از اصلی ترین و پر مصرف ترین نمک ها و اسیدهای گوگردی هستند که در موبرها از آنها استفاده می گردد. این مواد باعث شکستن ساختار کراتین، پروتئین مو، می‌شوند.

 

خرید کلسیم تیوگلیوکولات به صورت خرد و عمده از فروشگاه اشیم

 

2-2- مواد قلیایی

 

وجود مواد بازی یا قلیایی در کنار مواد گوگردی بسیار دارای اهمیت است. با ایجاد شدن یک محیط بازی در کنار مواد گوگردی در محل استفاده از موبر، قدرت موبرندگی را چندین برابر افزایش می دهد و سبب می شود تا زمان کمتری برای از بین بردن مو تلف شود. بازهایی مانند هیدروکسید کلسیم (پتاس) و یا هیدروکسید سدیم (سود) که محیطی قلیایی ایجاد می‌کنند از قلیاهای پر مصرف در این زمینه می باشند.

 

خرید پتاسیم هیدروکسید (پتاس) با کیفیت بالا از بزرگترین فروشگاه مواد شیمیایی

 

3-2- مواد مرطوب کننده و نرم کننده

 

نکته مهم در موبرها، علاوه بر از بین بردن مو، محافظت و حفظ شادابی پوست نیز می باشد. استفاده تنها از مواد گوگردی و بازی، سبب از بین رفتنن موها می شود، اما به شدت به پوست آسیب وارد می کند. به همین خاطر به منظور محافظت از پوست و افزایش عملکرد کرم موبرها از مواد مرطوب کننده و نرم کننده پوست نیز در این محصولات به وفور استفاده می شود.

 

خرید انواع مواد قلیایی و بازی از فروشگاه مواد شیمیایی اشیم

 

4-2- اسانس ‌ها و عطرها

 

همانطور که می دانید، محصولات و ترکیبات گوگردی اغلب دارای بوی نامناسبی می باشند. استفاده از این ترکیبات برای بدن معمولا حس خوبی را القا نمی نماید و سبب اذیت شدن مصرف کننده می شود. در نتیجه برای بهبود بوی کرم و ارائه تجربه مطلوب ‌تر به کاربر معمولا از انواع اسانس ها و عطرها استفاده می گردد.

 

5-2- عوامل بافر

 

یکی دیگر از نکات مهمی که در ممحصولات موبر بایستی برای حفاظت از پوست صورت گیرد، تنظیم و تثبیت اسیدیته یا pH است. عدم تنظیم این عامل سبب می شود که محصول موبر به علت داشتن قلیا یا بسیار قلیایی شود و یا به علت داشتن اسید، بسیار اسیدی شود که در هر دو صورت سبب آسیب به پوست می شود. در نتیجه برای تثبیت pH کرم و کاهش خطر تحریک پوست از انواع بافرها در ایت محصولات بهره برده می شود تا اسیدیته در یک مقدار معینی ثابت بماند.

 

3- نکات انتخاب و استفاده موبرها

 

لازم به ذکر است که با رعایت تمامی موارد ذکر شده در بالا توسط سازنده و تولیدکننده ها نیز ، کرم های موبر ممکن است باعث تحریک پوست یا واکنش‌ های آلرژیک در برخی افراد شوند. به همین دلیل در این قسمت به نکاتی جهت استفاده از موبرها اشاره شده است.

 

خرید انواع اسیدهای خوراکی و مخصوص آرایشی و بهداشتی در فروشگاه اشیم

 

 - انجام آزمایش حساسیت پوستی قبل از استفاده از این محصولات توصیه می ‌شود. همواره قسمت کوچکی از پوست ناحیه ای که زیر لباس قرار می گیرد را با مقدار مناسبی از موبر تست نمایید. در صورت عدم نشانه های آلرژی از محصول استفاده نمایید.

 

- دستورالعمل‌ های روی بسته ‌بندی را دقیقاً دنبال کرده و استفاده درست و در مدت زمان توصیه شده را دقیقا رعایت نمایید. با توجه به میزان اسید و باز مصرفی در محصولات موبر مختلف، مدت زمان استفاده از آنها ممکن است متفاوت باشد.

 

- علاوه بر مواد اسیدی و بازی و گوگردی موجود در موبر ها، ممکن است اسانس ها و مواد جانبی مورد استفاده در موبرها، مانند نرم کننده ها غیره، برای برخی از پوست ها حساسیت زا باشند، در نتیجه بایستی برند و نوع محصول سازگار با خود را با آزمون و خطا به دست آورید.

 

خرید سیتریک اسید خوراکی و صنعتی از بزرگترین فروشگاه مواد شیمیایی

 

4- خرید مواد شیمیایی از فروشگاه مواد شیمیایی اشیم

 

فروشگاه مواد شیمیایی اشیم به عنوان بزرگترین فروشگاه مواد شیمیایی آنلاین، یکی از اصلی ترین تامین کنندگان مواد اولیه محصولات موبر می باشد و همواره سعی نموده است تا بهترین و با کیفیت ترین محصولات شیمیایی را در اختیار تولیدکنندگان این محصولات قرار دهد. ارائه پکیج های مربوط به موبرها توسط اشیم باعث شده است تا کمک شایانی به تولیدکنندگان این محصولات شود و آنها صرفا با یک خرید، تمامی مواد مورد نیاز خود را تامین نمایند. همچنین اشیم در این مقاله سعی نموده است تا با ذکر نکاتی در ارتباط با موبرها، مصرف کنندگان این محصولات را نیز از نظر شیمیایی آگاهی بخشد. اشیم امیدوار است این مقاله، مورد پسند تمامی افراد قرار گرفته باشد.

مقالات مرتبط مشاهده سایر مقالات arrow-left

MSDS چیست؟

برگه ی ایمنی مواد شیمیایی (MSDS یا SDS)
 مجموعه اطلاعات ارزشمند که با نام های "برگه داده های ایمنی" (SDS)، "برگه داده ایمنی مواد" (MSDS) و "برگه داده ایمنی محصول" (PSDS)  شناخته می شود مجموعه داده هایی است که ...

آب اکسیژنه چیست؟

هیدروژن پراکسید که در بین عموم به نام آب اکسیژنه شناخته می شود یکی از پرکاربرد ترین مواد شیمیایی است که در کنار کاربردهایش دارای خطراتی نیز می باشد اما به دلیل کارایی بالا ...

تولیدکننده موادشیمیایی

در این مقاله به 10 شرکت بزرگ و قابل اعتماد در زمینه فروش مواد شیمیایی اشاره خواهیم کرد تا با خیال راحت تر اقدام به خرید مواد شیمیایی نمایید. در ادامه نیزشرکت های مشهور تولید کننده و عرضه کننده مواد شیمیایی در جهان را با هم بررسی می کنیم.

انواع و کاربرد موادشیمیایی

تمامی مواد موجود در اطراف ما مواد شیمیایی می باشند. از وسایل ساخته ی دست بشر تا مواد طبیعی در هر حالتی که باشند جز مواد شیمیایی به حساب می آیند. این مواد شیمیایی می توانند به صورت عنصر باشند و یا می توانند به صورت ترکیب ظاهر شوند. عنصر ماده ای است که از ذرات تشکیل دهنده ی یکسانی به دست آمده است؛ این ذرات تشکیل دهنده می تواند اتم ها و یا مولکول های یکسان باشند, اما بسیاری از عناصر طبیعی دارای پایداری نیستند و به سرعت با سایر عناصر واکنش داده و ترکیب ها را می سازند. در این مقاله به انواع و کاربردهای مواد شیمیایی پرداخته شده است.

اسید باتری چیست؟

باتری ها همواره نقش بسیار زیادی در زندگی انسان ها داشته اند و با اختراع آنها تحول بزرگی در زندگی انسان ها شکل گرفته است. یکی از ارکان اصلی باتری ها، اسیدهای موحود در آنها می باشد که در این مقاله به آن پرداخته شده است. در این مقاله به سوالات زیادی در خصوص اسید باتری پاسخ  و به طور کامل با اسید باتری و کاربردهای آن پرداخته شده است.

arrow-left
arrow-left