واتساپ

آب مقطر، بدترین آب برای انسان ها

1403/02/13

 

 آب مقطر چیست؟

 

آب مقطر ساده ترین و واجب ترین ماده موجود در هر آزمایشگاهی است که در نبودش، بسیاری از امور دچار اشکال خواهد شد، به خاطر همین اهمیت، فروشگاه مواد شیمیایی اشیم در این مقاله به معرفی آب مقطر پرداخته است. آب مقطر نوعی آب است که در طی فرایند تقطیر، املاح و ناخالصی ها از آن جدا می شوند. در واقع آب معمولی با استفاده از حرارت جوشانده و تبخیر می شود و با مبرد سرد شده و تقطیر می گردد و در نهایت با خارج شدن گازهای محلول و ذرات معلق معدنی آن، آب مقطر حاصل می شود. آب مقطر با توجه به آنکه از چه طریق و چند مرتبه تقطیر شده است، می تواند تا حدود 95 درصد از  ناخالصی ها عاری شود. در نتیجه می توان گفت آب مقطر تقریبا هیچ املاح معدنی در خود ندارد. از آب مقطر جهت کاربردهای گوناگون و مهمی استفاده می گردد.

 

خرید انواع حلال به صورت خرد و عمده از فروشگاه مواد شیمیایی اشیم

 

آب مقطر برای بدن خوب نیست!

 

اغلب تصور می کنند که مناسب ترین آب برای سلامت بدن، آبی مانند آب مقطر است که کاملا همه املاح آن تصفیه شده باشد و از هر نظر خالص گردیده باشد اما این تصور درست نمی باشد زیرا بسیاری از املاح موجود در آب، برای سلامت ارگان های مختلف بدن انسان مفید و ضروری می باشند. همچنین بایستی به این نکته توجه داشت که آب، تنها برای نوشیدن نیست و دارای کاربردهای دیگری نیز می باشد. برای مثال آب به طور غیرمستقیم (مانند استفاده در پزشکی، تولید مواد غذایی و غیره) بر روی سلامت ما تاثیرگذار است. در این موارد است که بهتر است از آب بدون ناخالصی استفاده شود که آب مقطر بهترین گزینه می باشد.

 

خرید با کیفیت ترین اتانول بازار ایران در فروشگاه اشیم

 

وجه تمایز آب مقطر با آب لوله کشی شهری در چیست؟

 

آب شهری تصفیه شده، در تصفیه خانه ها از هرگونه آلودگی و املاح خطرناکی پاک شده است. با این وجود آبی کاملا خالص نیست و املاح های مختلفی مانند کلسیم و منیزیم در آن آب وجود دارد. این املاح معدنی که در آب معدنی نیز وجود دارند، برای سلامت بدن بدون خطر هستند و گاهی حتی وجود آن ها برای عملکرد بهتر ارگان ها و اعضای بدن نیز لازم است. با این وجود، در صورت زیاد بودن این املاح در آب، رسوبات به جا مانده از آنها می تواند در مواردی سبب تهدید سلامت انسان و مخصوصا کلیه ها شود. آب مقطر از این نظر عاری از هرگونه املاح و مواد معدنی است. از طرفی مهم ترین تفاوت آب مقطر با آب شهری، نحوه فراوری و به دست آوردن آن است. آب مقطر بر اثر فرایند تبخیر در فشارهای بالا حاصل می شود، به همین دلیل می توان خاطر نشان کرد که آب تقطیر شده، محصول تغییر در ناخالصی های آب شرب شهری است.

 

خرید انواع حلال های قطبی و غیر قطبی در فروشگاه اشیم

 

مهم ترین کاربردهای آب مقطر کدام اند؟

 

آب مقطر کاملا خالص بوده و می توان گفت که هیچ ماده و جز محلولی را در خود جای نداده است. به همین سبب خاصیت واکنش دادن با مواد شیمیایی را ندارد و همین ویژگی آب مقطر سبب شده است تا در آزمایشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی از آب مقطر جهت تحقیقات و واکنش های شیمیایی مانند محلول کردن مواد شیمیایی یا حتی شستشوی ظروف آزمایشگاهی استفاده شود. در واقع بیشترین مصرف آب مقطر به دلیل خلوص زیاد آن در صنایع دارویی و پزشکی می باشد. برای مثال، مصرف آب مقطر در پزشکی هنگام تزریقات و جهت حل کردن داروی تزریقی استفاده می شود. یکی از ویژگی های مهم آب مقطر آن است که در اثر تبخیر و استفاده مکرر، رسوبی از خود به جای نمی گذارد. به همین دلیل از آن جهت مرطوب نگه داشتن باطری خودرو نیز استفاده می شود. آب مقطر همچنین جهت ساخت مواد اولیه در کارخانه های مختلف به ویژه صنایع غذایی استفاده می گردد. خالص بودن آب مقطر سبب شده تا بسیاری از افراد، نوشیدن آن را جایگزین آب شهری کنند که همانطور که در بالا به آن اشاره شد، این کار خیلی توصیه نمی شود اما با این حال، نوشیدن آب مقطر مزیت هایی نیز دارد که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد.

 

فروش و عرضه انواع محصولات شیمیایی در فروشگاه مواد شیمیایی اشیم به صورت خرد و عمده

 

پاکسازی بدن با آب مقطر

 

فرایند تقطیر آب و در نتیجه به دست آمدن آب مقطر با حرارت دهی و جوشاندن آب همراه است، فلذا این فرایند سبب می شود که بسیاری از باکتری های موجود در آب، کشته شوند. به همین دلیل بسیاری جهت تقویت سیستم ایمنی بدن خود، نوشیدن مقدار معینی از این آب را تجربه می کنند. این افراد بیشتر مبتلا به بیماری های خاص یا بیماران کلیوی هستند که رسوبات موجود در آب شهری، می تواند برای سلامت آن ها مضر باشد. از طرفی عده ای اعتقاد دارند که آب مقطر جهت شادابی پوست مفید می باشد. با این حال برخی معتقد هستند که با اینکه آب مقطر ضرری ندارد، اما نبایستی بدون تجویز پزشک از این آب جهت درمان استفاده کرد.

 

خری دی کلرومتان به صورت خرد و عمده در بزرگترین فروشگاه مواد شیمیایی

 

چگونه آب مقطر از آب معمولی تشخیص دهیم؟

 

با توجه به آنکه فرایند تقطیر، فرایندی پر هزینه و زمان بر است، گاهی آب عرضه شده توسط برخی از شرکت ها، آب مقطر واقعی نمی باشد. تشخیص آب مقطر از آب شهری، می تواند با مزه کردن آن صورت گیرد. تفاوت مزه آب شهری و آب مقطر کاملا مشهود است که ناشی از عدم وجود املاح و نمک های معدنی در آب مقطر می باشد. اما راه حل علمی و عملی آن که در آزمایشگاه های مختلف صورت می گیرد، روش دیگری است. با توجه به آنکه آب تقطیر شده، به علت از دست دادن یون های خود، خاصیت رسانا بودن خود را از دست داده است، به همین دلیل جهت تشخیص آب شهری از آب مقطر، از دستگاه های جریان سنج استفاده می نمایند و عددی مشخص را برای آن تعریف می کنند، اگر میزان رسانایی آب بیشتر از این عدد باشد، آب، مقطر نمی باشد و اگر کمتر باشد، آب، مقطر است.

 

ارسال انواع مواد شیمیایی به سراسر کشور در کمترین زمان

 

خرید انواع حلال از فروشگاه مواد شیمیایی اشیم

 

آب مقطر و بسیاری از حلال های شیمیایی دیگر از جمله حلال های قطبی و غیر قطبی، پروتیک و آپروتیک و غیره به صورت خرد و عمده در فروشگاه مواد شیمیایی اشیم قابل خریداری و عرضه می باشد. جهت خرید انواع مواد شیمیایی از فروشگاه اشیم، می توانید از طریق راه های ارتباطی با تیم فروش اشیم در تماس باشید. 

 

مقالات مرتبط مشاهده سایر مقالات arrow-left

MSDS چیست؟

برگه ی ایمنی مواد شیمیایی (MSDS یا SDS)
 مجموعه اطلاعات ارزشمند که با نام های "برگه داده های ایمنی" (SDS)، "برگه داده ایمنی مواد" (MSDS) و "برگه داده ایمنی محصول" (PSDS)  شناخته می شود مجموعه داده هایی است که ...

آب اکسیژنه چیست؟

هیدروژن پراکسید که در بین عموم به نام آب اکسیژنه شناخته می شود یکی از پرکاربرد ترین مواد شیمیایی است که در کنار کاربردهایش دارای خطراتی نیز می باشد اما به دلیل کارایی بالا ...

تولیدکننده موادشیمیایی

در این مقاله به 10 شرکت بزرگ و قابل اعتماد در زمینه فروش مواد شیمیایی اشاره خواهیم کرد تا با خیال راحت تر اقدام به خرید مواد شیمیایی نمایید. در ادامه نیزشرکت های مشهور تولید کننده و عرضه کننده مواد شیمیایی در جهان را با هم بررسی می کنیم.

انواع و کاربرد موادشیمیایی

تمامی مواد موجود در اطراف ما مواد شیمیایی می باشند. از وسایل ساخته ی دست بشر تا مواد طبیعی در هر حالتی که باشند جز مواد شیمیایی به حساب می آیند. این مواد شیمیایی می توانند به صورت عنصر باشند و یا می توانند به صورت ترکیب ظاهر شوند. عنصر ماده ای است که از ذرات تشکیل دهنده ی یکسانی به دست آمده است؛ این ذرات تشکیل دهنده می تواند اتم ها و یا مولکول های یکسان باشند, اما بسیاری از عناصر طبیعی دارای پایداری نیستند و به سرعت با سایر عناصر واکنش داده و ترکیب ها را می سازند. در این مقاله به انواع و کاربردهای مواد شیمیایی پرداخته شده است.

اسید باتری چیست؟

باتری ها همواره نقش بسیار زیادی در زندگی انسان ها داشته اند و با اختراع آنها تحول بزرگی در زندگی انسان ها شکل گرفته است. یکی از ارکان اصلی باتری ها، اسیدهای موحود در آنها می باشد که در این مقاله به آن پرداخته شده است. در این مقاله به سوالات زیادی در خصوص اسید باتری پاسخ  و به طور کامل با اسید باتری و کاربردهای آن پرداخته شده است.

arrow-left
arrow-left