واتساپ

با دکستروز، بدنتو بساز!

1403/02/13

 

دکستروز چیست و چه کاربردی در بدنسازی دارد؟

 

دکستروز نوعی قند است که به عنوان گلوکز یا شکر خون نیز شناخته می ‌شود. این قند یک مونوساکارید (ترکیبی از یک واحد قندی) است و شکل اسمزی از گلوکز است. این قند محلول در آب است. از دید شیمیایی دکستروز یک نوع قند پنج کربنه یا یک پنتوز است. این ماده از دو مولکول گلوکز تشکیل شده و به عنوان یکی از انواع قندهای اصطلاحاً ساده محسوب می ‌شود. از طرف دیگر، دکستروز یک منبع اصلی انرژی برای بدن انسان است و از دسته ‌های مهم کربوهیدرات‌ ها در تغذیه محسوب می ‌شود. این قند در بدن بلافاصله به گلوکز تبدیل می ‌شود و به انرژی ایجاد می ‌کند. به همین دلیل، دکستروز به عنوان یک راهکار سریع برای افزایش سطح انرژی و مقابله با کاهش قند خون در موارد اضطراری، مانند وضعیت ‌های هیپوگلیسمی (کاهش قند خون)، مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

 

خرید دکستروز خشک در فروشگاه اشیم

 

امکان خرید قند دکستروز خشک از این پس در فروشگاه مواد شیمیایی اشیم، امکان پذیر می باشد. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قندها و همچنین مقایسه چند قند با یکدیگر، می توانید از طریق همین لینک، مقاله مربوط به آن را مطالعه فرمایید.

 

1- کاربردهای بی نظیر دکستروز

 

دکستروز، یک ماده مهم با انواع کاربردهای پزشکی، صنعتی و غذایی است. در ادامه به برخی از کاربردهای دکستروز اشاره می ‌کنیم:

 

1-1- پزشکی

 

1-1-1- معالجه هیپوگلیسمی

دکستروز به عنوان یک منبع سریع انرژی برای بیماران با قند خون پایین (هیپوگلیسمی) استفاده می‌ شود.

 

2-1-1- تغذیه و مایعات وریدی

 در بیمارستان ‌ها و مراکز درمانی و بخصوص در موارد کسانی که نمی‌توانند از طریق خوراکی معمولی مصرف غذا کنند، محلول ‌های وریدی حاوی دکستروز برای تأمین انرژی و تغذیه مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

 

3-1-1- تست ‌های آزمایشگاهی

 دکستروز در آزمایش ‌های برخی تست ‌های خونی و تشخیصی نیز به ‌کار می ‌رود و دارای کاربرد است.

 

جهت خرید دکستروز خشک به صورت خرد و عمده کلیک نمایید.

 

ارسال دکستروز خشک به سرتاسر ایران

 

2-1- کاربردهای صنعتی

 

1-2-1- تولید الکل

 در صنعت الکل، دکستروز به ‌عنوان منبع قند برای تخمیر الکل مورد استفاده قرار می ‌گیرد. همانطور که می دانید، الکل ها از تخمیر قندها به وجود می آیند و دکستروز می تواند یک منبع با اهمیت و فراوان قند باشد.

 

2-2-1- تولید بیودیزل

 در فرآیند تولید بیودیزل از دکستروز به ‌عنوان ماده غذایی برای باکتری ‌ها که تبدیل به گلیسرین و استرهای چربی می‌ شوند، استفاده می ‌شود تا از این طریق بتوان به یک سوخت پاک دسترسی پیدا نمود.

 

3-1- صنعت غذایی

 

 در برخی مواد غذایی، مانند نان ها، کیک‌ ها و شیرینی ‌ها، به عنوان یک افزودنی برای افزایش شیرینی محصول مورد نظر از دکستروز استفاده می‌شود. همچنین علاوه بر افزایش شیرینی، این محصول سبب افزایش تخمیر و در نتیجه افزایش حجم محصول نیز می شود و به ظاهر آن نیز کمک می نماید.

 

خرید خرد و عمده دکستروز خشک در فروشگاه اشیم

 

4-1- داروسازی

 

در برخی داروها به عنوان قسمتی از فرمولاسیون دارو قندها و کربوهیدرات ها دارای کاربرد می باشند. این کاربرد شاید به صورت مستقیم نقش دارویی نباشد، اما برای جذب بهتر و یا عملکرد بهتر دارو مورد استفاده قرار می گیرد. دکستروز نیز یکی از مواد قندی است که در داروها به کار می ‌رود.

 

به علت همین کاربردهای بی شمار قندها است که فروشگاه اشیم علاوه بر دکستروز خشک، قندهای دیگری را نیز در سبد محصولات خود قرار داده است. جهت خرید دکسترین با امکان ارسال به سراسر ایران، کلیک نمایید.

 

2- کاربرد پودر دکستروز در بدنسازی

 

همانطور که در بالاتر نیز به آن اشاره شد، دکستروز خشک یک منبع انرژی سریع و در دسترس است، به همین دلیل، پودر دکستروز در بدنسازی به عنوان یک منبع انرژی ساده و سریع مصرفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده، کاربردهای متعددی در زمینه بدنسازی دارد

 

1-2- تامین انرژی

 ورزش ‌های شدید مانند بدنسازی نیاز به مقدار زیادی انرژی دارند. پودر دکستروز خشک به عنوان یک منبع سریع انرژی برای ورزشکاران بدنساز ورزش ‌های سنگین و شدید مورد استفاده قرار می ‌گیرد. زمانی که این ماده بلافاصله پس از تمرین یا در حین تمرین مصرف شود، به افزایش سرعت بازسازی گلیکوژن در عضلات کمک می ‌کند.

 

2-2- پر کردن گلیکوژن عضلات

 دکستروز به عنوان یک نوع گلوکز ساده وارد عضلات می ‌شود و به کمک بازسازی گلیکوژن (ذخیره اصلی انرژی در عضلات) پس از تمرین می ‌آید. این امر می ‌تواند به بهبود قابلیت تحمل ورزشی و عملکرد عضلات کمک زیادی نماید.

 

3-2- کمک به تورم عضلات

 بعضی ورزشکاران بدنساز به منظور تورم عضلات و افزایش حجم عضلات، از دکستروز به عنوان یک عامل پمپاژ عضلانی استفاده می‌ نمایند. این ماده می تواند است باعث افزایش جریان خون به عضلات شود و عضلات را نسبت به حجم بیشتری پر کند.

 

با کیفیت ترین دکستروز خشک ایران در اشیم

 

4-2- کاهش خستگی

مصرف دکستروز خشک می ‌تواند در کاهش خستگی و افزایش تمرکز در طول تمرین های شدید و سنگین بدنسازی کمک کند.

 

5-3- مصرف پس از تمرین

مصرف این قند ساده پس از تمرین ورزشی به منظور به دست آوردن انرژی از دست رفته در طول فعالیت بسیار مفید است. این ماده به سرعت سطوح گلوکز خون را بالا برده و به سطح قبلی بر می‌گرداند.

 

البته این نکته بسیار مهم است که به مقدار و زمان مصرف دکستروز بایستی دقت شود. معمولاً این محصول پس از تمرین در ترکیب مکمل‌ های پروتئینی یا الکترولیتی استفاده می ‌شود. همچنین بهتر است با مربی و متخصص تغذیه درباره مصرف دقیق دکستروز و مکمل ‌های دیگر مشورت شود. همچنین، مصرف اضافی دکستروز بدون نظر کارشناسی به مشکلات مانند افزایش وزن یا ناراحتی ‌های معده منجر می شود، بنابراین فروشگاه اشیم، صرفا خواص علمی و اثبات شده دکستروز را بیان نموده است و تجویزی در این زمینهننموده است، لذا بایستی با احتیاط از این ماده مصرف شود.

 

عرضه دکستروز خشک با مناسب ترین قیمت در فروشگاه اشیم

 

لازم به ذکر است که قندهای دیگری مانند فروکتوز نیز در فروشگاه اشیم جهت فروش و عرضه به صورت خرد و عمده وجود دارند. برای خرید فروکتوز در گریدهای خوراکی و دارویی، بر روی همین لینک کلیک نمایید.

 

4- خرید انواع قندها از فروشگاه مواد شیمیایی اشیم

 

فروشگاه مواد شیمیایی اشیم، به عنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین مواد شیمیایی، همواره سعی نموده است تا بیشترین تنوع مواد شیمیایی با کاربردهای مختلف را در سبد محصولات خود قرار دهد. یکی از زمینه هایی که به تازگی توسط تیم اشیم، توجه بیشتری به آن شده است، مواد شیمیایی خوراکی می باشد. هر روزه این فروشگاه سعی می کند تا تنوع این دسته را افزایش دهد تا بیشترین رضایت از جانب مصرف کنندگان گرامی به دست آید. لذا جهت خرید دکستروز خشک و یا انواع قندها و مواد خوراکی دیگر، به صورت خرد و یا عمده، می توانید از سایت فروشگاه اشیم اقدام به ثبت خرید و یا از طریق راه های ارتباطی دیگر با تیم فروش اشیم در تماس باشید. همجنین شایان ذکر است که امکان ارسال دکستروز خشک به سرتاسر ایران در کوتاه ترین زمان ممکن در فروشگاه اشیم میسر گردیده است.

مقالات مرتبط مشاهده سایر مقالات arrow-left

MSDS چیست؟

برگه ی ایمنی مواد شیمیایی (MSDS یا SDS)
 مجموعه اطلاعات ارزشمند که با نام های "برگه داده های ایمنی" (SDS)، "برگه داده ایمنی مواد" (MSDS) و "برگه داده ایمنی محصول" (PSDS)  شناخته می شود مجموعه داده هایی است که ...

آب اکسیژنه چیست؟

هیدروژن پراکسید که در بین عموم به نام آب اکسیژنه شناخته می شود یکی از پرکاربرد ترین مواد شیمیایی است که در کنار کاربردهایش دارای خطراتی نیز می باشد اما به دلیل کارایی بالا ...

تولیدکننده موادشیمیایی

در این مقاله به 10 شرکت بزرگ و قابل اعتماد در زمینه فروش مواد شیمیایی اشاره خواهیم کرد تا با خیال راحت تر اقدام به خرید مواد شیمیایی نمایید. در ادامه نیزشرکت های مشهور تولید کننده و عرضه کننده مواد شیمیایی در جهان را با هم بررسی می کنیم.

انواع و کاربرد موادشیمیایی

تمامی مواد موجود در اطراف ما مواد شیمیایی می باشند. از وسایل ساخته ی دست بشر تا مواد طبیعی در هر حالتی که باشند جز مواد شیمیایی به حساب می آیند. این مواد شیمیایی می توانند به صورت عنصر باشند و یا می توانند به صورت ترکیب ظاهر شوند. عنصر ماده ای است که از ذرات تشکیل دهنده ی یکسانی به دست آمده است؛ این ذرات تشکیل دهنده می تواند اتم ها و یا مولکول های یکسان باشند, اما بسیاری از عناصر طبیعی دارای پایداری نیستند و به سرعت با سایر عناصر واکنش داده و ترکیب ها را می سازند. در این مقاله به انواع و کاربردهای مواد شیمیایی پرداخته شده است.

اسید باتری چیست؟

باتری ها همواره نقش بسیار زیادی در زندگی انسان ها داشته اند و با اختراع آنها تحول بزرگی در زندگی انسان ها شکل گرفته است. یکی از ارکان اصلی باتری ها، اسیدهای موحود در آنها می باشد که در این مقاله به آن پرداخته شده است. در این مقاله به سوالات زیادی در خصوص اسید باتری پاسخ  و به طور کامل با اسید باتری و کاربردهای آن پرداخته شده است.

arrow-left
arrow-left